Verhuizen naar USA

De tijd verstrijkt

Inmiddels is de zomer van 2021 alweer voorbij en hebben wij er weer een heerlijke vakantie naar Kos opzitten. Er is nog steeds niks duidelijk en wij wachten nog steeds op goede berichten vanuit de zaak. Helaas nog steeds niks verkocht al staan er nu wel meerdere projecten op vallen dat zijn positieve berichten. Wij hebben zelf al wel e.e.a. uitgezocht. We weten inmiddels dat we een L visum willen, dan kan ik namelijk een werkvergunning krijgen als we daar wonen. Ik wil daar wel heel graag aan het werk, de hele dag thuis zitten is voor mij geen optie daar wordt ik niet gezelliger van en het is goed om zelf een sociaal leven op te kunnen bouwen. De eerste maanden zal ik dan nog niet mogen werken, maar dat is niet zo erg dan kunnen we op gemak gaan wennen aan ons nieuwe thuis.

Dylan heeft inmiddels definitief besloten dat hij niet met ons meegaat naar Amerika. Hij wil in Nederland blijven. Zijn werk wil hij niet opgeven, zijn vrienden en familie kan hij ook niet missen. Dat vinden wij een logische beslissing, maar het is wel moeilijk om te weten dat je je je kind achter moet laten. Hij wil niet in ons huis blijven dus moeten wij opzoek naar een appartement/huisje voor hem. Dat gaat moeilijk worden in deze oververhitte woningmarkt. Vervolgens heeft Colin toch ook besloten om in Nederland te blijven. Hij vind het nog te vroeg om mee te gaan. Hij moet nog zoveel leren bij KUBO en dat wil hij hier in Nederland doen. Ook kan hij zijn broer, familie en vrienden niet missen. Wij begrijpen de keuze al blijft het moeilijk. Samen hebben ze besloten om niet in ons te huis te blijven wonen. Ze vinden het te groot en willen ook een eigen stek om herinneringen te gaan maken. Nu dus opzoek naar een huurwoning voor samen. Wij hebben Malkenhorst Makelaars ingeschakeld om voor de jongens een huisje te zoeken. Zelf hebben wij een paar pogingen gedaan, maar dat is niet te doen. Een expert op dit gebied is een betere oplossing. Inmiddels hebben wij ook besloten om onze woning te verkopen, zodra wij weten wanneer we gaan vertrekken.

Maurice is half oktober naar Amerika gevlogen als adviseur van de Sales afdeling. Hij is met een man van Sales naar New York gevlogen voor een presentatie en zijn technische kennis te delen in de hoop het project binnen te halen. Daarna is hij naar Californië gevlogen om daar de Sales te helpen een project te verkopen. Zijn advies en technische kennis heeft hij daar weer mogen delen. Hij is hier een poosje gebleven om vragen van de klant direct te kunnen beantwoorden en evt. nog eens af te spreken om e.e.a. door te nemen. Ook weer in de hoop dat dit helpt om het project binnen te halen. Daarna nog even door naar Miami deze klant heeft het project al gekocht, maar moet nog even e.e.a. nagelopen en besproken worden voor de start van de bouw.

Inmiddels is het december en hebben wij bericht van de makelaar dat hij een woning in Naaldwijk heeft gevonden voor de boys. Iemand heeft zijn huis bij hem aangemeld voor verhuur en dat vond hij wel wat voor onze boys. We hebben een afspraak gemaakt om te gaan kijken en het is een super leuk huis. Het is een kleine eengezinswoning met genoeg ruimte voor samen en een fijne achtertuin. De verhuurder was er ook en het gesprek liep goed. Ze mogen het huis huren. Super gaaf voor ze en voor ons een opluchting dat ze onderdak hebben. Nu kunnen ze nog zeker een jaar wennen terwijl wij nog in Nederland zijn. Kunnen wij ook nog even wennen dat we nog maar samen zijn. Eind december hebben ze het huurcontract getekend en 1 februari 2022 krijgen ze de sleutel. Spannend voor ons allemaal. Het grote verzamelen van spullen kan gaan beginnen, ze hebben nog helemaal niks natuurlijk.

Wij hebben ook nog geen duidelijkheid over Amerika, maar er zijn hele goede berichten. Er is een heel groot project verkocht en daar wil directie met Maurice over babbelen en dan de voortgang bespreken. Het wordt dan hopelijk ook duidelijk waar wij kunnen gaan wonen. In eerste instantie zou het rondom Atlanta zijn, maar van dit project weten we nog niet waar het gebouwd gaat worden. Het zou voor mij fijn zijn als wij een beetje in de buurt van het project gaan wonen zodat Maurice ‘s avonds ook gewoon thuis is en ik niet voor lange tijd alleen zit in ons nieuwe thuisland.Het gesprek gaat begin maart 2022 plaats vinden, omdat Maurice eerst nog even 2,5 week naar Canada moet om een project recht te trekken en een klant weer tevreden te maken.

En dan is het ineens februari en krijgen ze de sleutel van hun huisje. Het grote klussen kan beginnen. Alle behang eraf in het hele huis en de vloeren eruit en dan kunnen we weer gaan opbouwen. Het gaat best snel met alles eraf en eruit halen. Na 2 dagen kunnen we alweer beginnen met opbouwen. De kozijnen worden geverfd, plafonds gewit, muren behangen en gesausd. Na de eerste week klussen moet Maurice weer weg naar Canada voor ca 2,5 week, dat is wel jammer het gaat net zo lekker met klussen. De boys, ik en opa Lucas gaan ondertussen gewoon door en alles komt vast goed. Corona komt ook nog even om de hoek kijken. Colin en ik testen positief en Dylan blijft negatief. Gelukkig niet echt heel ziek geweest.

Inmiddels is Maurice weer terug in Nederland. Hij is 25 februari weer geland en direct door gegaan naar de villa van de boys. De vloeren moeten erin, want 1 en 2 maart komen de meubels. Colin heeft al met Mark de vloer van zijn eigen kamer gelegd. Ziet er super strak uit. Het weekend hard doorgewerkt en alle vloeren liggen erin. Het is nu aftellen naar de dag dat ze definitief het huis uit gaan. Op 5 maart is de dag dat de boys hun laatste spullen pakken en naar hun eigen huisje vertrekken. Na een dag opruimen inrichten en puntjes op de i zetten is het moment om te vertrekken voor ons aangebroken. ‘S avonds zijn we samen maar uit eten gegaan. Samen geproost op onze toekomst in het verre Amerika.

Corry

Wat spannend allemaal, Maurice en Jessica succes met de verdere voorbereidingen! Colin en Dylan, gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie, onwijs leuke tijd in jullie nieuwe huis!