Verhuizen naar USA

Half jaar Marietta

Half jaar


Hier weer een update over ons leven in ons nieuwe thuisland. We zijn inmiddels onderweg naar de feestdagen en zitten hier alweer een half jaar. Een heel mooi en bijzonder half jaar. Het begon allemaal heel hectisch met veel geregel, onze weg vinden in onze nieuwe woonomgeving, het leren omgaan met de manier van leven hier en natuurlijk het gemis van onze kinderen, familie en vrienden. Dit is met vallen en opstaan allemaal goed gekomen en nu genieten we alleen maar van elke dag. Elke ochtend als ik weer beneden kom, naar het bos in onze achtertuin kijk en dan de eekhoorntjes en soms de hertjes langs zie lopen, is mijn dag al top begonnen. Sinds wij hier wonen is het zoveel relaxter en lijkt het wel of we meer genieten van alles. We ondernemen ook veel meer dan toen we in Nederland woonden.


Wij hebben allebei een mountainbike gekocht en een fietsenrek voor op de auto, zodat wij de fiets op de auto kunnen zetten en ergens lekker kunnen gaan fietsen. Zo hebben wij begin oktober meegefietst met Nederland America Foundation Atlanta (NAF Atlanta) over een deel van de Beltline in Atlanta. De Beltline is een 35 km lange, openbare en aangelegd breed verhard pad in Atlanta waar je kan fietsen, wandelen, eten en diverse buurten kan ontdekken. De Beltline is aangelegd op een voormalig spoorcorridor rond de kern van Atlanta. Na de fietstocht was er een buffet en een loterij. Er waren nog een aantal Nederlanders die wij al eens hadden ontmoet en dat was heel erg gezellig. Na afloop ben ik gevraagd of ik mee wil helpen met de organisatie voor volgend jaar. Degene die het vroeg kon ik al van de lunch een aantal weken geleden met de Dutch Ladies. In december hebben we het eerste overleg en dan zie ik wel wat er verwacht wordt en waar ik kan helpen.


Maurice was in oktober ook nog jarig. Het was een beetje een rare verjaardag zo zonder kinderen en familie, maar wij hebben het samen gevierd met een heerlijk etentje bij Mac’s Chophouse in Marietta. Een aanrader voor degenen die deze kant nog eens op komen. Iedereen die een verjaardagskaart heeft gestuurd bedankt namens Maurice. Hij vond het erg leuk om kaartjes te krijgen. Hij is nog zeker 2 weken jarig geweest, omdat de kaartjes nog verlaat binnenkwamen. De post vanuit Nederland is soms vrij snel (1 week) en soms duurt het een stuk langer of komt het helemaal niet. De post wordt hier toch nog heel veel gebruikt ondanks de digitale wereld waarin wij nu leven. De postbode die kent je ook gewoon en zegt je gedag als hij je tegenkomt. Misschien heb ik het al eerder verteld, maar toen wij hier net woonden zag de postbode ons en vroeg aan ons of wij hier woonden en hoe wij heetten dan wist hij welke post bij ons hoorde.


Eind oktober ben ik met een aantal Dutch Ladies wezen wandelen op Vickory Creek trail in Roswell. Dit is een heerlijk gebied om te wandelen. We hebben fijn gelopen en na afloop met elkaar een koffie gedaan bij een heel leuk koffietentje iets verder op. Dit was zeker voor herhaling vatbaar het was een hele leuke middag. Wandelen kan je hier ook echt heel goed er zijn zoveel plekken waar trails lopen. Je kan hier dagen achterelkaar wandelen als je dat zou willen. Het is jammer dat Joe niet meer zover loopt, maar anders zouden Maurice en ik ook veel vaker samen met Joe gaan lopen. Straks in januari is mijn zus hier en dan kunnen we samen op pad. In Nederland liepen we heel vaak samen.


Eind oktober betekend ook Halloween!!! Nu was ons huis al heel lang versierd, maar het was nu echt Halloween dus moest de trick or treat mand met snoep opgezocht worden voor alle kinderen die langs zouden komen. Maurice zou ook thuis zijn alleen is dat niet helemaal gelukt jammer genoeg. Alleen ging het ook goed hoor. Vanaf een uurtje of 6 zat ik klaar voor alle kinderen, maar helaas werd er maar 3x aangebeld en zitten wij hier nog met heel veel snoepjes. En nee die gaan wij niet zelf op eten. Dat we in Amerika wonen betekend niet dat wij er ook zo uit willen gaan zien. Nog geen idee wat ik met al die snoep moet, misschien geef ik Colin wel snoepzakjes voor iedereen mee naar huis als hij hier geweest is in december.


Na de Halloween heb ik alle versiering gelijk weer opgeruimd om zo ruimte te maken voor de kerstversiering. Ik wilde eigenlijk gelijk doorgaan, maar heb toch nog maar even gewacht. En 10 dagen na Halloween ging toch echt de kerstboom erin, heb ik de kerstsokken voor aan de haard besteld en de kerstkrans aan de voordeur gehangen. Buiten hebben we een paar dagen later alles neergezet. We waren de eerste in de wijk met kerst in de tuin. De foto’s heb ik ook in het blog gezet bij de foto’s.


Enige tijd geleden heb ik een aantal buurvrouwen gesproken en afgesproken dat we eens een koffietje zouden doen. Nu alles reilt en zeilt is het hier ook eens tijd voor. Ik heb buurvrouw 1 een sms gestuurd (ja, alles gaat hier via sms, whatsapp is hier nog zeker niet ingeburgerd) met de vraag voor een koffietje. Deze buurvrouw die werkt de hele week dus was het even puzzelen. Uiteindelijk is de koffie vervangen voor een diner op woensdagavond bij haar. Haar man was ook niet thuis dus konden we gezellig samen eten. Dit was zeer geslaagd en we hebben leuk gekletst en elkaar beetje leren kennen. De koffie date gaat dan ook zeker nog ingepland worden. Buurvrouw 2 heeft afgelopen zomer voor onze plantjes buiten gezorgd en voor haar had ik nog een blik speculaasjes liggen. Zij kwam op een woensdagochtend koffiedrinken. Dit was niet heel lang met een ruim half uur ging ze alweer. Nu had zij wel gevraagd of we ergens koffie gingen drinken, maar ik had haar gewoon bij mij thuis uitgenodigd. Ik denk dat dit niet een gewoonte is hier en het meestal buitenshuis plaatsvindt. Weer wat geleerd en volgende keer zou zij mij meenemen naar haar favoriete koffietentje. Buurvrouw 3 moet ik nog even een sms sturen om wat aftespreken.


Mijn invulling van de week heeft ook een beetje vorm gekregen de afgelopen tijd. Zo sport ik 2x per week en ga ik regelmatig lekker met Joe wandelen in Mabry park, dat ligt vlak bij ons huis. Hij wordt daar zo blij van als hij mee mag naar het park. Op de dinsdagmiddag help ik op de Nederlandse school in Roswell. Hier help ik de juffen van groep 4 en 5 met de kindjes. Zo leuk om te doen en zulke leuke kindjes zijn het. Pas heb ik zelf een klas gehad, omdat de vaste juf er niet was en de vervangende juf door ziekte niet kon. Dit was groep 7/8 waar ik alleen voor stond. Het zijn maar 3 kindjes, maar toch, ik had nog nooit voor een klas gestaan, dus vond ik het heel spannend, maar alles ging heel goed en het was superleuk om te doen. De kinderen vonden het ook heel leuk en ik mocht nog weleens komen als het nodig zou zijn vonden ze. Daar was ik natuurlijk erg blij mee.

Op school vieren ze natuurlijk ook Sinterklaas. Er is mij gevraagd of ik wil helpen, dus zit ik nu in de Sinterklaas commissie. Dat is ook weer erg leuk om mee te helpen. Het bezig zijn in het vrijwilligers werk bevalt mij tot nu toe wel op school helpen en straks starten bij NAF Atlanta (Nederland America Foundation Atlanta). Wie weet wat er nog meer voorbij gaat komen waar ik wat in kan betekenen.


Nu ik dit schrijf zijn wij net terug uit Nederland van een verrassingsbezoekje. Vorige week zijn wij naar Nederland gevlogen als verrassing voor onze jongens die afgelopen zaterdag jarig waren. Niemand wist dat wij kwamen dat was heel moeilijk om geheim te houden, maar het is gelukt. Nou ja bijna gelukt mijn broer wist het wel die was erachter gekomen dat wij kwamen, maar heeft niets gezegd. Wij vlogen via Brussel met een tussenstop op Schiphol. Toen wij op Schiphol waren hebben we de jongens via video gebeld. Ze waren heel blij dat we voor hun verjaardag overgekomen waren. We moesten nog wel even naar Brussel vliegen en dan met de auto weer terug naar Nederland. We hebben de rest van de familie ook erg verrast met onze plotselinge aanwezigheid. Na een week vol bezoekjes aan familie en vrienden zijn wij de dag voor Thanksgiving weer thuisgekomen.

Wij vieren samen onze eerste Thanksgiving hier zonder kalkoen, maar met een fijne herinnering op een week vol kinderen, familie en vrienden.


Jullie zijn weer helemaal bijgepraat over ons reilen en zeilen hier. Na alle december festiviteiten zal ik weer een nieuwe update plaatsen over onze december ervaringen en het bezoek van Colin.
Iedereen alvast hele fijne feestdagen en een heel gezellige jaarwisseling. Tot volgend jaar!!



Reacties

Reacties

Marian

Zo leuk om te lezen! Lijkt op m’n eigen verhaal van 26 jaar geleden. Alleen was dat nog op papier en in de vorm van brieven naar m’n moeder;)
Overgebleven Halloween snoep kun je volgend jaar bij bepaalde punten afgeven voor overseas troups! Dit jaar toch maar zelf opeten;)

Lisette

Heerlijke update, trots op jullie. Toch mooi maar gedroomd, gedaan en gesetteld

Henry

leuk om te lezen, en fijn dat jullie al aardig je draai gevonden hebben.
gr. henry v.d. lans

Angela Monster

Wat leuk zo mee te lezen, en dat jullie het fijn hebben samen met Joe.
Veel geluk en heerlijke feestdagen gewenst. Liefs Rob en Angela

Pa

Leuk dat jullie onverwacht op de stoep stonden we waren echt overdonderd .fijn dat jullie je draai gevonden hebben . Wezien jullie eind februari

Kiki

Super leuk om te lezen! Tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!