Verhuizen naar USA

10 maanden

10 maanden

Ik had jullie een update beloofd na de feestdagen, maar dat is is helaas net niet gelukt. Met enige vertraging is hier dan toch een update van ons leven hier.

Inmiddels zijn we alweer 10 maanden geleden vertrokken uit NL. De tijd gaat zo ongelofelijk snel.

We waren gebleven bij Thanksgiving. We waren toen net terug uit NL van een verrassingsbezoek. Thanksgiving hebben wij eigenlijk niet echt iets gedaan lekker bijkomen van de reis. De dag na Thanksgiving is hier Black Friday. Wij zijn niet gaan shoppen, maar hebben ons nieuwe gezinslid opgehaald. Onze lieve Joe heeft er een broertje bij Max. Max is een blond gele Labrador met mooie blauw/grijze oogjes. Joe moest best even wennen aan zo’n kleine druktemaker. Nu vind ie hem inmiddels wel leuk en laat duidelijk merken als ie geen zin heeft in spelen of ravotten, maar hij daagt hem ook net zo makkelijk weer uit om te rennen, spelen of ravotten samen. Gelukkig hebben we een grote omheinde tuin. Max is een heel ander hondje dan Joe als pup. Max is heel erg aanwezig en is een fel en dominant hondje. Joe was veel rustiger en zeker niet dominant. Voor ons dus ook even iets heel anders, maar het komt vast goed met onze mini. De foto’s zijn natuurlijk geüpload.

En dan de maand december met de feestdagen. Colin kwam in december naar ons voor 2,5 week. Het begon allemaal wat hectisch voor hem. Hij zou zaterdag vliegen maar zijn vlucht was geannuleerd op vrijdag. Hij was gelijk op zoek gegaan naar alternatieven. Uiteindelijk is er een rechtstreekse vlucht gevonden voor de vrijdag om 17:00. Hij zat nog op zijn werk toen dit geboekt werd. Hals over kop naar huis, laatste spullen in de koffer (die had hij gelukkig een week ervoor al grotendeels ingepakt), papieren checken en vol gas naar Schiphol. Hij was op tijd voor zijn vlucht en landde ‘s avonds weer bij ons op Atlanta. Hij was blij dat ie er was en wij blij dat we hem weer even bij ons hebben. De eerste week moest Colin nog gewoon werken en daarna had hij lekker vrij en Maurice ook. We hebben leuke dingen gedaan met elkaar. Natuurlijk naar Atlanta geweest, het aquarium, Coca-Cola museum en het Centennial Olympic Park bezocht. De Amicalola Falls bezocht. Dit blijft ook altijd mooi in zomer en winter. We hebben ook in Woodstock op de Dixi Speedway de Magic of Lights gezien. We gingen met de auto een route rijden op het circuit en onderweg waren er allemaal kerst taferelen met lichtjes. Ik zet er ook een paar foto’s op. Verder hebben we een hele fijne kerst gehad met Colin. Wel vreemd met maar een kind en zonder onze familie de kerst vieren. Na de kerst ging Colin weer naar huis. Wat was het fijn dat Colin er was heerlijk om hem weer om ons heen gehad te hebben. Het is altijd weer even wennen die leegte, maar onze mini Max hield ons wel bezig en vulde de leegte ook wel weer beetje op.

Toen was het alweer New Years Eve. Wij zijn eind van de dag naar een vriendin gegaan zij en haar man hadden een Walk Inn feestje georganiseerd. Om 6:00 onze tijd hebben wij het NL nieuwe jaar ingeluid en geproost op een mooi 2024. Er waren verschillende nationaliteiten aanwezig dus elke keer als het ergens 12 uur was werd er opnieuw geproost op het nieuwe jaar. Het was erg gezellig met leuke en hartelijke mensen. Wij hebben een fijne avond gehad. Helaas moesten wij om 10 uur weg, omdat wij onze Max niet heel erg lang alleen konden laten. We hebben samen thuis afgeteld naar 12 uur en lagen om half 1 op bed. Vuurwerk hebben we alleen wat gezien op de weg terug naar huis maar om 12 uur is er bij ons in de buurt niets afgestoken. Een heel ander oud en nieuw dan dat we gewend zijn, maar wel een hele leuke avond gehad.

We hebben een leuke december maand gehad fijn dat Colin bij ons was, maar ook vreemd met de feestdagen dat we dat niet met onze familie konden vieren, niet even aanwaaien met deze dagen is wel even wennen.

Januari weer over naar de orde van de dag. Het werk van Maurice roept weer. De Molenwiek (de school waar ik help) gaat ook weer starten. Het volgende overleg van het NAF Fiets Event staat ook weer gepland. Ik heb de planning op mij genomen. Met de info van vorig jaar heb ik hier voor een planning opgezet en kan iedereen hier bij zijn eigen taak invullen wanneer de deadlines zijn en wat er verder nog moet gebeuren. In het laatste overleg in maart heb ik ook de sociaal media op mij genomen. Leuk om een beetje creatief bezig te zijn. Mochten jullie willen weten wat de NAF inhoud, hierbij de link naar de site voor meer info. NAF home - Naf.. The Netherland-American Foundation

Half januari zijn we ook nog voor een weekendje naar NL gevlogen als surprise voor mijn broer die 40 werd. Iedereen van de familie wist dat we kwamen maar hij wist van niks. De verrassing was dan ook heel groot toen wij op zijn verjaardag voor de deur stonden. Een hele geslaagde verrassing was het. Een weekendje over is echt heel erg intensief en vermoeiend, maar wat was het fijn om dit te kunnen doen.

Mijn zus Lisette kwam een paar dagen later gezellig bij ons logeren. Ze is 10 dagen bij ons geweest. Natuurlijk zijn we weer naar Atlanta geweest. Dit keer hebben we Peachtree Trolley tour gedaan. Dat is een toer door Atlanta met een gids in een trolleybus. Je ziet de highlights van de stad en bij het Martin Luther King Park mag je er even uit voor foto’s en te kijken. De toer duurt een 1,5 uur en is erg leuk om te doen.

We hebben met de hondjes lekker gewandeld in het Mabry Park vlakbij ons huis. Natuurlijk ook naar Old Mill Park/Vickery Creek trails in Roswell. Hier hebben we heerlijk gewandeld. Stone Mountain hebben we ook beklommen wat is dat mooi zeg. Voor iedereen die nog komt een echte aanrader. We hebben na de beklimming ook nog een korte trail gelopen. Was fijn om samen weer km te lopen. Natuurlijk ook een echte Amerikaanse hamburger gegeten bij Big Daddy’s. Die hebben hele lekkere hamburgers en vers gemaakt. Wat was het fijn dat ze is geweest.

Zus ging zaterdag weg en Dylan arriveerde zondag weer om te blijven voor 2 weken. Heerlijk om ook hem weer in huis te hebben. We zijn visjes gaan kijken in het aquarium. Die had hij al gezien in september, maar hij wilde nog een keer. Het is ook een heel mooi aquarium met zoveel te zien. We hebben ook trails gewandeld bij de Old Mill Park/Vickery Creek trails in Roswell. Stone Mountain hebben ook weer gedaan. Maurice was ook mee deze keer. Het was weer zo mooi. Het uitzicht boven op de berg, Fantastisch!! Na 2 weken moest hij weer naar huis. Weer de stilte en leegte in huis. Dit gaat nooit wennen, maar hoort er wel bij. Gelukkig zijn we allebei na een paar dagen weer gewend.

Inmiddels is het al februari. Half februari zijn wij naar een candlelight concert a tribute to Queen in Atlanta geweest. Dit was fantastisch mooi. In januari zijn we ook geweest naar a tribute to Whitney Houston dat was ook fantastisch. De Candlelight Concerts zijn ook in NL te zien. Is een echte aanrader om eens te doen.

Eind februari zijn we nog naar de Nascar in Atlanta geweest. Wat een happening zeg heel tof om eens te zien en mee te maken.

Op 29 februari kwamen dan eindelijk mijn ouders aan en konden ze zien waar wij wonen en hoe het hier is. Ze hadden een goede en comfortabele vlucht gehad. We hebben echt veel gedaan, wat misschien toch wel een verrassing was, omdat we allemaal niet wisten hoe mam op de reis en alle indrukken zou reageren. Ze deed het fantastisch. We zijn wezen wandelen bij Old Mill Park/Vickery Creek trails in Roswell, in het Mabry Park en The Greenway om hertjes te spotten, die waren er net even niet, maar wel een mooie roofvogel in de boom gespot. Ook zijn we naar Atlanta geweest in het Centennial Olympic Park gelopen en ook de Peachtree Trolley tour gedaan. Verder vooral genoten, lekker gegeten en buiten gezeten. Ze zijn nog even mee geweest naar school om te kijken. Ze hebben uiteindelijk de hertjes alsnog gezien in onze achtertuin. Daar liep een hertenpaartje dus misschien spotten we later nog een paar baby hertjes.Het waren heerlijke dagen met elkaar. Het was zo leuk en fijn om ze onze woonomgeving te laten zien en ze in huis te hebben. Ze hebben er ook zo van genoten en wij ook. Na 2,5 week moesten ze weer naar huis en dan is er weer dat lege huis als ze weer naar huis zijn.

Gelukkig stond er gelijk een reisje op de planning voor ons dus had genoeg te doen voor vertrek. Dinsdagochtend de hondjes naar de opvang gebracht. Max zijn eerste keer logeren. Vorige week is hij met Joe wel al een keer naar de Daycare geweest en dat vond ie heel leuk.

Maurice moest dinsdag dus gelijk weer op reis naar Florida en vloog woensdag door naar Los Angeles. Ik vloog woensdag ook naar Los Angeles. Nu zitten we in Camarillo in California. Maurice moet hier zijn voor werk en ik ga hier eindelijk mijn boek uitlezen, denk ik, dit hele lange verhaal heb ik opgeschreven en verder “weet nog niet wat” doen.

Jullie zijn weer helemaal bijgepraat van de afgelopen maanden. Ik beloof nu wat sneller iets te posten. Neem even een kijkje bij de foto’s als je het leuk vind.

Perry

Super leuk altijd om te lezen hoe het jullie vergaat daar !!!! Top geniet ervan daar en ja de familie dat blijft een dingetje idd .

Lisette

Leuk deze update!! Het was zo fijn om bij jullie te zijn ? de rust, de relaxtheid en nu te weten hoe jullie leven daar is. Xx

Evelien Schermer

Superleuk om te lezen Jes. En wat een leukerd jullie nieuwe gezinslid. Heel veel plezier met elkaar

Carola

Ha Jessica en Maurice, wat een leuk verhaal weer. Fijn dat het zo leuk was met je ouders.
Veel plezier in Californië!!

Gina

Heerlijk weer je verhaal te lezen! En wat leuk dat je op een school mag helpen. Groetjes