Verhuizen naar USA

Ons reilen en zeilen

Ons reilen en zeilen

Inmiddels zitten wij hier alweer ruim 3 weken. De tijd vliegt voorbij. Maurice is lekker aan het werk en ik? Ja wat doe ik eigenlijk? Ik zorg voor een schoon huis, dat de was gedaan wordt, er s’ avonds eten op tafel staat, Joe zijn wandelingetjes krijgt en wat er verder nog gedaan moet worden. Gewoon huisvrouw, dit is wel even wennen en zoeken naar een ritme, maar dit komt wel goed. De verveling heeft zeker nog niet toegeslagen.

De buurt heeft inmiddels ook door dat er nieuwe mensen wonen in een lang leegstaand huis. Binnen no time staat er een buurvrouw op de stoep die zich voor komt stellen en zij vertelt ons dat er een FB-pagina is van de community waar alle evenementen op komen die georganiseerd worden in de community. Na een paar dagen staat er een andere buurvrouw op de stoep. Zij wist een en ander te vertellen over de buurt, zij woont hier al 23 jaar! Onze naaste buren zagen wij een paar dagen later en we hebben ons ook even voorgesteld. Het is een jong stel dat vorig jaar hier is komen wonen vanuit Seattle. Zo langzamerhand ontmoeten we steeds meer buren. Iedereen die wij tegenkomen in de auto, als we met Joe een rondje gaan, steekt zijn hand op dus vriendelijk zijn ze in elk geval. Na een paar dagen staan er ineens 3 dames op de oprit. Ik had ze niet gezien en zat lekker buiten mijn boek te lezen. Dat was het welkomstcomité van de community. Ze kwamen zich voorstellen en hadden allemaal wat bij zich, een plantje, zelfgebakken koekjes en de informatiemap over de community met alle do’s en don’ts. Ja er zijn hier wel regels en gelieve deze niet te overtreden. ? Het zijn hele vriendelijke dames en wijzen ons op de FB-pagina en de komende evenementen. Wij zullen zeker alles in de gaten houden en ook naar een evenement gaan dat zal denk ik 4th of July worden. Dan kunnen we de rest van de buurt ook ontmoeten.

Ook moest er nog een dierenarts gevonden worden voor onze Joe. Ik had al wat suggesties van Leontien gehad dus daar ga ik weer mee aan de slag. We hebben 17 juni een afspraak bij de dierenarts ter kennismaking en controle van Joe. Ik ben benieuwd hoe dat hier gaat. Ik heb van onze dierenarts uit NL zijn medische dossier meegekregen, die heb ik vertaald en kan ik meenemen naar de afspraak.

Een kapper heeft ie ook nog nodig, want hij is enorm in de rui en wil graag verlost worden van zijn dikke vacht. Ook dit is gelukt en 21 juni kan hij maar de kapper voor een onderhoudsbeurt.

Als wij op vakantie gaan moet Joe natuurlijk ook nog opvang hebben. Dat heb ik ook voor hem uitgezocht en vrijdag gaat hij een dagje naar de Daycare om te spelen en kijken of hij het leuk vindt. Ze hebben hier gewoon Daycare voor hondjes net zoals voor kindjes. Dus mochten wij nog eens een dagje weg moeten ofzo iets dan kan hij naar de dagopvang als het goed bevalt. Hier hebben ze ook vakantie opvang en er is hier echt niks te gek. Hij krijgt standaard een privé suite met een pluche bed, roomservice, elke dag schoonmaak en 3x per dag wordt hij uitgelaten. We kunnen ook nog de luxe suite boeken dan krijgt ie ook een TV en staan er webcams zodat wij mee kunnen kijken. ?Ook kunnen we extra speeltijd bij kopen (ja alles moet betaald worden, iets met commercieel?!) Je kan dan kiezen voor een van de 3 pakketten goud, zilver of brons en je raad het al van duur naar minder duur. Dit is er trouwens ook voor de kat. Bij de Daycare kan je ook nog kiezen tussen 2 pakketten 1. De hele dag spelen met andere hondjes of 2. Een suite boeken met de standaardbehandeling zoals de vakantie opvang. Jullie begrijpen er gaat een nieuwe dierenwereld voor ons open.

In de tussentijd hebben wij ook ons SSN aangevraagd. We hadden allebei een eigen afspraak maar mochten toch samen op een afspraak. We moesten wachten in de wachtruimte tot ons nummer werd opgeroepen. Dat ging vrij vlot dus hoefden niet lang te wachten. Het was ook niet enorm druk ofzo er waren maar een paar mensen. We moesten ons melden bij een loket toen we werden geroepen. De mevrouw was erg aardig en vroeg onze paspoorten, trouwakte en I94 (bewijs dat je echt hier bent). Na het invoeren van de gegevens kregen we een brief met onze gegevens mee en binnen 14 dagen hebben wij ons nummer in de brievenbus. Weer een ervaring rijker.

Wij zijn ook lid geworden van de sportschool. Ja echt waar, je gaat gekke dingen doen als je gaat verhuizen.? Nee hoor gekheid, de sportschool is voor ons ook een sociale gebeurtenis. Je ontmoet er toch weer wat mensen en aangezien wij buiten wat buren niemand kennen hier is dit helemaal oké. Daarnaast is het ook goed voor ons luie zweet. Wij gaan 3x per week naar de sportschool en hebben daar onze personal trainer die ons afbeult. Al moeten we eerlijk zeggen dat het best meevalt conditie is niet top maar daar wordt nu aan gewerkt en de spierpijn valt reuze mee tot nu toe.

In de weekends rommelen we een beetje in de tuin of gaan erop uit met Joe. We hebben een afrastering geplaatst om de achtertuin dan kan Joe gewoon buiten lopen zonder dat hij in het bos verdwijnt en bij de buren gaat buurten. Er komt ook een zwembad in de tuin en dat heeft wat voorwerk nodig, maar het heeft flink geregend de afgelopen dagen dus er is nog niet veel terecht gekomen van dat zwembad plaatsen. De temperatuur is heerlijk en ook echt niet koud, maar af en toe komt er een flinke bui naar beneden soms gepaard met onweer. De zon komt als het goed is dit weekend weer volledig terug. We hebben 1 nacht gehad met flinke onweer dat was dus een nacht met slecht slapen het bleef maar doorgaan. Het was niet heel heftig, maar continue gerommel en veel water.

We kwamen pas thuis en toen stond er een ree in onze voortuin we keken nog eens goed en ze had kleintjes bij haar zo lief. We hebben gewacht op de oprit in de auto tot ze met haar kroost in het bos was verdwenen.

We zijn in de afgelopen weken van de ene verbazing in de andere gevallen. Het is echt wel een bijzonder land hoor niks mag maar alles kan. Het boodschappen doen is ook een beleving op zich. Megagrote winkels met echt van alles te koop. Wij hebben inmiddels onze favoriete winkel gevonden vlakbij huis. Ze hebben hier een mooie groente en fruit afdeling en mooi vlees. Als we bij de kassa komen schrikken we nog steeds. Wat is het hier duur zeg, maar ja we moeten toch (gezond) eten. In NL zijn de boodschappen duur, maar hier nog veel duurder. Dan hebben we het alleen nog maar over de basis boodschappen, dus geen chips, bier, wijn, koekjes en snoepjes. Dat is dan wel weer goed voor de lijn. ?

Jullie zijn weer een beetje bijgepraat en we houden jullie op de hoogte.

Evelien Schermer

Superleuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Die hondenopvang haha dat kan alleen maar in Amerika. Ga maar lekker door met schrijven, erg leuk

Lisette de Koning

Leuk om mee te lezen in de opbouw van jullie dagelijkse belevenissen. Hoe bijzonder de daycare voor Joe! Laat je weten hoe z’n eerste oefendag is geweest?

René

Hallo,
Wat een ervaringen worden jullie rijker in korte tijd.
Echt heel leuk om te lezen alles.
Blijf lekker genieten samen.
Goed weekend.!!

Perry

Nou dat gaat wel goed komen daar . Super om te lezen weer !!!