Verhuizen naar USA

Goed nieuws!!!

Het is alweer eind mei en momenteel liggen wij heerlijk op het strand in Kos. Even samen op vakantie, bijkomen en alles op een rijtje zetten.

Zoals ik in onze laatste update melddezijn begin maart onze jongens op zichzelf gaan wonen en bleven wij samen achter. Dit was even wennen, maar ze doen het super goed en vinden het zelf ook helemaal oké. Dat geeft voor ons wel rust dat dat goed gaat en lekker loopt bij ze. Er komt nog regelmatig een telefoontje over het eten oid maar ze rooien het samen wel.

Bij ons is er ook snel gewenning dat ze niet meer thuis wonen. Ze komen nog wel 2x per week eten hoor.?

Maurice was de afgelopen tijd nog thuis dus dat was wel fijn zo langzaam aan wennen aan de samen zijn situatie.

Ook ben ik inmiddels aan een cursus Engels begonnen. Het is niet zo dat ik geen Engels ken, maar weer even een goede opfrissing kan geen kwaad. Mijn grammatica is niet echt heel top dat heeft dus zeker een opfrisser nodig.

De dag dat Maurice toch weer op reis moet voor het werk komt dan toch. Op dinsdag 26 april vliegt hij naar Seattle en de planning is dat hij half mei weer thuis is. Het wordt veel reizen binnen Amerika voor hem. Start in Seattle op woensdag 27 april met een meeting met een klant en dan op donderdag 28 april door naar Chicago en met de auto naar Yorkville waar hij bij het nieuwe, nog te starten, project gaat kijken. Er is nog niks alleen een braak liggend terrein, maar dan kan hij zien hoe het erbij ligt en of er nog veel moet gebeuren voordat ze kunnen beginnen. Vrijdag 29 april vliegt hij naar Atlanta dat weekend staat er niets op de planning qua werk dus weekend vrij. Dit weekend wordt benut door in Roswell een hotel te boeken en dan vanuit daar de omgeving verkennen en te kijken wat leuke woonplaatsen zijn. We hadden al een voorselectie gedaan voor woonplaatsen dit zijn Roswell, Marietta en Alpharetta. De uiteindelijke conclusie is dat Marietta en Dallas een hele goede eerste optie zijn en Roswell een goede tweede. Dallas is in beeld gekomen na een zoektocht op internet naar huizen. Hier staan mooie ruime huizen voor een redelijke huurprijs daarom is Maurice gaan kijken en het is er ook erg leuk en mooi. Veel natuur en toch in de bewoonde wereld dat is iets wat we zoeken. Marietta is ook mooi, leuk en gezellig maar prijstechnisch weer wat duurder.

Het weekend in Atlanta area was een top weekend en we weten nu wel in welke hoek we moeten gaan zoeken.

Na het weekend roept de plicht weer en wordt er op maandag 2 mei weer doorgevlogen naar Miami. De rest van de week is hij op het project om met de site manager het project na te lopen. Het vlot allemaal gestaag dus zaterdag 7 mei weer een dag vrij. Wat ga je dan doen als je vlakbij Miami zit en daar net de F1 gereden wordt? Juist je zorgt voor een dag ticket en gaat er heen. Het was een toffe en hele warme dag. Helaas de dag van de race was Maurice er niet toen zat ie in het vliegtuig naar Boston voor een meeting met de nieuwe klant samen met 3 collega’s. Op dinsdag 10 mei vliegt Maurice weer naar huis om dan op woensdag 11 mei weer op Nederlandse bodem te landen.

Het was een productieve reis zowel voor werk als privé.

Ik heb de tijd dat Maurice op reis was en ik dus echt alleen thuis was, met onze hond Joe, goed doorstaan. Het was natuurlijk erg stil, maar het was ook goed en voelde mij niet eenzaam. Ik heb ook nog eea aan mijn Engels kunnen doen. Koningsdag viel ook in die periode dus met de zussen en broer naar s-Gravenzande. Het was weer gezellig met elkaar.

Op dinsdag 17 mei hebben wij samen een gesprek op het werk bij Maurice. We hopen dan toch eindelijk een datum te horen wanneer we kunnen gaan. Dan weten wij ook waar we naar toe kunnen werken en dingen gaan plannen. Het gesprek loopt goed en de bedoeling is dat eind 2022 alle papieren in orde zijn, zodat wij in het 1ste kwartaal van 2023 kunnen vertrekken. De gehele directie moet nog wel akkoord geven. In deze week zal dat in een overleg besproken worden. Wij krijgen op donderdagavond een berichtje dat de gehele directie unaniem akkoord is en wij dus nu officieel een groen licht hebben om de verhuizing te gaan opstarten.

We hebben een contactpersoon binnen de zaak toegewezen gekregen en hij zal ons inhoudelijk verder begeleiden in het traject. Op 7 juni staat met hem een afspraak gepland.

Tevens hebben wij de makelaar gecontact en een afspraak gemaakt om te komen babbelen over de verkoop van ons huis. Hij komt 7 juni hiervoor bij ons.

Nu alles loopt en akkoord is enz, zijn wij heerlijk 12 dagen op vakantie naar Kos. Hier zitten wij nu op een strandbedje allerlei dingen uit te zoeken, zoals een verhuisbedrijf, opnieuw contact leggen met ons contact in Atlanta mbt expat begeleiding, alvast wat rond kijken online voor een huis enz.

Ook gaan wij in september 3 weken naar Atlanta area om een woonplaats te zoeken en evt wat huizen te kijken. De tickets zijn geboekt en we kunnen onze reis gaan uitstippelen.

Het gaat nu echt beginnen. Spannend!!!

Ik hou jullie op de hoogte als er weer meer nieuws is komt er hier weer een update.

Perry

Super om te horen en leuk om jullie te volgen . Goeie vakantie nog ??

Mam

Nu heb je duidelijkheid en kunnen jullie door met de plannen

Leo en Thea

T gaat er dus echt van komen, veel suc6 met de verdere voorbereidingen. Heel spannend allemaal.

Marjon leguit

Zo gaaf om je avonturen te lezen!!!

Lisette de Koning

Lekker sis! Groen licht en een cocktail op Kos, prima combi

Wil Kooter

Leuk verslag weer.
Veel plezier op Kos.

pa

nu je op kos ben is het heerlijk genieten .Maar er komt veel op jullie af en ook op ons . Geniet van de vakantie en neem er een borrel op .

Helen

Leuk om met jullie plannen en avonturen mee te mogen lezen. Fijn voor het groene licht en de zekerheid dat het echt gaat gebeuren.