Verhuizen naar USA

Gesprekken gevoerd en huis in de verkoop

In de laatste update waren wij nog heerlijk op vakantie. Tijdens onze vakantie hebben wij een huurauto en een appartement in Marietta geregeld voor september. Marietta is een van de plaatsen waar wij eventueel willen gaan wonen. Het appartement is in het centrum dus hopen we wat van het dagelijks leven daar mee te kunnen krijgen tijdens ons verblijf. Het blijft natuurlijk ook een vakantie dus we gaan ook wel een stukje Georgia ontdekken. Hoe en wat dat gaan we de komende tijd op een rijtje zetten.

Dinsdag 7 juni zijn wij rond 0:30 uur weer op Schiphol geland van onze heerlijke vakantie Kos. We hebben direct een volle dag voor de boeg. Het was een korte nacht, want ’s morgens om 9 uur stond de makelaar op de stoep voor ons huis. Evert van Malkenhorst is onze makelaar, hij heeft ook voor onze boys een huis geregeld en ons vorige huis verkocht, dat is allemaal heel goed bevallen dus mag hij deze ook gaan verkopen. We hebben een leuk gesprek en hij meet alles nog even op. Met alle plattegronden en overige info vertrekt hij weer naar kantoor. De styliste komt nog langs om adviezen voor evt. restyling voor de foto’s door te nemen. Zij zal spoedig contact met ons op nemen voor een afspraak. Prima, tot zover het huis op deze dag.

Nu moeten wij naar de zaak voor een gesprek met onze contactpersoon die ons verder zal begeleiding in het hele proces. Wij gaan er vol goede moed heen. Het gesprek is leuk en heel duidelijk als wij 1,5 uur later weer naar buiten lopen zijn wij positief gestemd.Het is allemaal heel positief en wij zijn enthousiast. De afspraak met HR en onze contactpersoon zal nog ingepland worden voordat iedereen op vakantie gaat. Uiteindelijk wordt het vrijdag 8 juli, dit zal online zijn want dan zit Maurice in Oostenrijk bij de F1!!

Tussen alle gesprekken door gaan het dagelijks leven ook gewoon weer door natuurlijk. Dylan doet 8-9 juni praktijkexamen voor zijn Boulanger opleiding. Dit heeft hij dan ook met een mooie 8 gehaald. Wij zijn natuurlijk super trots op hem. Nu is hij er klaar mee en gaat echt nooit meer naar school. Dit hebben wij hem eerder horen zeggen.

Op 9 juni vertrekt Maurice weer naar Amerika voor een aantal weken. Allereerst naar Chicago voor een meeting, dan 12 juni door naar Montreal en 18 juni weer terug naar Chicago voor de aftrap van het nieuwe project. De man van sales, die ook naar Amerika gaat verhuizen met zijn gezin, is er dan ook. Het was een gezellige dag met veel praten, maar dat hoort er ook bij. Op 22 juni vloog Maurice weer terug naar NL en 23 juni weer geland.

Zaterdag 25 juni hebben we een surpriseparty bij ons thuis georganiseerd voor Dylan, omdat ie geslaagd is. Het was een leuke surprise voor hem. Hij zou naar de Honselse feestweek gaan met vrienden alleen waren die vrienden bij ons voor een feestje voor hem. Het was erg leuk en ook best laat geworden, maar meer dan geslaagd. Wij hebben nog een week bij moeten komen. Maurice had weinig tijd om bij te komen die moest 28 juni alweer in het vliegtuig naar Salt Lake City en de dag erna weer naar Chicago voor een belangrijk gesprek met de Union daar. Dit alles voor het nieuwe project wat gaat starten in juli. Zaterdag 2 juli is hij weer op Nederlandse bodem voor een paar weekjes.

Op mijn werk waren de sollicitatiegesprekken voor mijn functie ook in volle gang. We hebben inmiddels een nieuwe collega gevonden en zij gaat 1 november a.s. bij ons beginnen. Ik zal voorlopig nog blijven werken totdat wij een officiële datum hebben van vertrek hebben. Zolang wij die nog niet hebben, zullen wij dus met ons drietjes op kantoor zitten. Dan kan ik haar in elk geval goed inwerken. Ik heb wel mijn ontslag al ingediend met de opmerking dat het ergens in Q1 2023 wordt enuiterlijk per 1 april 2023, Dat was best gek om te doen. Het was toen ineens wel heel echt allemaal, maar het is goed zo. ik staat nog steeds volledig achter de keuze die we gemaakt hebben en heb er enorm veel zin in.

Maandag 4 juli komt de fotograaf met de styliste voor de foto’s van ons huis. De styliste is al eerder geweest voor wat tips. Het hele huis werd gerestyled, maar niet zo dat het ons huis niet meer is. Eigenlijk een upgrade van onze eigen inrichting. Sommige dingen heb ik ook zo gelaten toen ze weer weg waren. De foto’s zijn een paar dagen later klaar en die zijn echt super geworden. We hebben inmiddels ook alle formulieren en documenten aangeleverd bij de makelaar, dus de brochure kan gemaakt worden. We spreken met de makelaar af dat ons huis 29 juli op Funda gaat. Spannend!!!

Op dinsdag 5 juli is de officiële diploma uitreiking van Dylan. Het was een leuke middag met leuke verhalen van alle geslaagden. De klas van Dylan had maar 4 leerlingen dus die kregen gezamenlijk hun diploma uitgereikt. Zij waren ook de eerste lichting van deze opleiding dus ze zijn extra in het zonnetje gezet. Het was een zwaar jaar, maar allemaal zijn ze geslaagd. Maurice is na het officiële gedeelte weggegaan, want hij moest naar Piet in Emmer-Compascuum. Samen gaan zij met de camper naar de F1 in Oostenrijk voor een weekje. Woensdagochtend zijn ze gaan rijden met de bedoeling ergens te overnachten maar uiteindelijk zijn ze in een keer doorgereden. ’s Avonds rond 9 uur waren ze er. Ze konden de camping nog niet op dus op de parkeerplaats geslapen en s morgens vroeg de camping op gegaan. Het feest kan beginnen. Ze hebben super leuke dagen gehad en waren dinsdag 12 juli weer terug in Drenthe. Maurice heeft de auto weer gepakt en is, na een bakkie, weer naar huis gereden, dus die was begin van de avond ook weer fijn thuis. Het is maar voor een paar dagen want 20 juli gaat ie het nieuwe project starten in Yorkville (bij Chicago).

Tijdens zijn verblijf in Oostenrijk zou hij een online gesprek hebben met de zaak, maar dat is helaas niet gelukt, omdat het internet heel slecht was. De afspraak is verplaatst naar donderdag 14 juli wel weer online maar dat maakt niet zoveel uit. De tekst en uitleg is gegeven en eea is duidelijk geworden. Een nieuwe afspraak zal weer volgen dus hetwordt weer vervolgd.

Inmiddels is Maurice weer vertrokken naar Amerika. Op 20 juli vloog hij naar Chicago om vervolgens naar Yorkville te rijden voor het nieuwe project dat nu echt gaat starten. Hij is weer een aantal weken weg en komt 12 augustus weer terug.

De afgelopen weken hebben wij zelf ook alweer veel opgezocht en uitgezocht op internet. We zitten nu toch echt wel in een achtbaan hoor. We blijven maar denken oh ja dit moeten we nog oh ja en dat ook nog. Het is veel maar wel erg leuk om te doen allemaal. We hebben er nog steeds heel veel zin in. Nu eerst de gesprekken weer afwachten en hopen dat het contract snel getekend kan worden zodat de visum aanvraag opgestart kan worden. Wij kijken voor nu heel erg uit naar september. Mijn ESTA voor september is ook aangevraagd en goedgekeurd dus dat is alvast binnen.

We geven weer een update als er weer nieuws is en natuurlijk als wij in september in Georgia zijn een verslag van onze reis.

Corry

Pffff wat een verhaal, hectisch allemaal hoor maar jullie hebben er controle over en inderdaad ontzettend veel zin in!
Geweldig hoe jullie dit aan het fixen zijn!!
Succes en alvast een fijne en mooie vakantie!

Mam

Spannend allemaal

Wil Kooter

Succes met alles xx

Lisette de Koning

Leuk om zo het verloop weer even door te lezen! Spannende periode, je baan opgezegd en je huis in de verkoop. We duimen voor jullie