Verhuizen naar USA

De verkenningsreis

De verkenningsreis


Momenteel zitten wij in Marietta om op onderzoek uit te gaan naar onze nieuwe woonomgeving.


In de afgelopen wekenis er toch wel weer enige progressie geweest. Er is een gesprek geweest om het conceptcontract door te nemen. Dat wordt nu op orde gemaakt en dan kan er getekend worden. Het eerste contact met de advocaat voor de visum aanvraag is ook geweest. Er moeten nogal wat papieren ingeleverd worden het totaal dossier zal ongeveer 15 cm dik zijn als alles verzameld is. Alles kan nu echt gaan starten.


Maurice was 24 augustus weer terug gegaan naar Yorkville (bij Chicago). Hij blijft daar tot aan de vakantie en vliegt vanaf Chicago naar Atlanta. Ik vlieg dus alleen naar Atlanta.


Maandag 5 september was het zover ik vlieg alleen naar Atlanta. Super spannend vind ik het. Dit wordt de eerste keer dat ik alleen vlieg.

Om 4 uur s nachts komt Colin mij ophalen om naar Schiphol te brengen. Rond kwart voor 5 ben ik op Schiphol. De incheckbalie is al open dus ik kan in de rij gaan staan. Thuis had ik al ingecheckt, maar toch moet ik in de rij. Het schiet lekker op en na het koffer droppen door naar security. De rij valt ook hier reuze mee en met een uurtje ben ik dan ook overal doorheen. Op naar de koffie met een broodje en de vakantie is dan echt begonnen! Het is mij reuze meegevallen allemaal en de spanning was dan ook nergens voor nodig.


Om 7:30 uur kan ik gaan boarden en rond half 9 gaat de lange vlucht naar Atlanta beginnen. Rond half 12 (Atlanta tijd) ben ik geland op Atlantaruim een half uur eerder dan gepland. We moeten nog even wachten want de gate is nog niet vrij. Na ongeveer 15 minuten kunnen we aan de gate.

Maurice is dan nog onderweg vanuit Chicago naar Atlanta.

Het gaat allemaal erg snel op Atlanta. Even voor 12 uur ben ik al door de douane en 5 minuten later kan ik mijn koffer van de band vissen. Goed, ik heb alles en nu? Maurice hangt nog ergens in de lucht, maar een kwartiertjelater is ie ook geland. Nu elkaar nog vinden! Het plan was dat Maurice naar de internationale terminal zou komen, maar dat lukte niet helemaal. We besluiten dat we allebei de bus nemen naar het Rental Car Centre en elkaar daar dan zien. Dat lukt allemaal volgens plan. Nu de huurauto halen en naar het appartement in Marietta.


Het is rustig op de weg ivm Labor Day is iedereen vrij. Onderweg nog even hapje gegeten en rond 15:00 uur zijn we bij het appartement. De eigenaar is nog aan het schoonmaken dus moeten we nog even wachten. Het is een mooi appartement, groot ook. We hebben 2 badkamers, 3 slaapkamers, woonkamer en een keuken. Aan de woonkamer zit een leuk balkon. De koffers pakken we uit en dan even naar de supermarkt. We moeten wel iets blijven doen anders val ik in slaap voor mijn gevoel is het nl al middernacht terwijl het hier pas 16;00 uur is. S avonds gaan we nog even een hapje eten en om half 9 ben ik helemaal klaar. Na een lekkere douche hup mijn bed in en heerlijk slapen.

Reacties

Reacties

Hem van Veen

Ik heb net je update weer zitten lezen ik vind het heel stoer wat jullie allemaal gaan ondernemen samen . Ik wens jullie heel veel succes en kijk uit naar de volgende update .

Mam

Fijn dat alles zo goed verlopen is
Nu kunnen jullie samen op struintocht

Renata

Wat leuk om weer iets te lezen, het gaat echt opschieten nu. Hoop dat jullie een leuk huis vinden. Gaat de hond ook mee naar Amerika?

Pa

Fijn dat je weer uitgerust en wakker ben . Nu gaan zoeken naar een mooie bestemming en genieten van de omgeving

Anke van der hout

Wat een leuk verhaal nog veel plezier

Lisette

Eindelijk rust en ruimte om je blogs allemaal te lezen. Wat een meevaller dat het reizen zo relaxt ging

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!