Verhuizen naar USA

Weekend

Weekend

Het is alweer donderdag de week gaat best snel voorbij. Vandaag gaan we richting Woodstock en daar de buurt eens verkennen. Om kwart voor 11 stappen we in de auto en rijden we naar Woodstock. Daar aangekomen doen we een bakkie op het terras en lopen daarna het centrum door. Het is niet heel groot maar wel erg gezellig en het voelt goed. Met de auto gaan we wat adressen af die wij al op Realtor (Funda in Amerika) hadden gevonden. Een aantal liggen in de community Woodlands dat is heel gaaf daar. Het is heel groen, in de natuur en toch dichtbij de winkels enz. Wij zijn heel enthousiast hierover. Aan de overkant van de weg liggen nog meer communities waar we ook doorheen rijden. Inmiddels krijgen we trek en is het lunchtijd. In Woodstock gaan we even lunchen. Na de lunch rijden we nog naar een aantal andere wijken, maar dit is niet helemaal wat we willen. Eentje ligt er bijna in het centrum en is nieuwbouw dat is ook interessant. We hebben inmiddels genoeg huizen en wijken gezien voor vandaag. In Woodstock zit ook een auto dealer we gaan daar even kijken wat er allemaal staat en informeren hoe dat allemaal werkt als we een auto willen kopen. We worden heel leuk geholpen en hebben goede uitleg gekregen over hoe en wat. Met een heleboel info en een overzicht met de auto die we zouden willen gaan we weer weg. We gaan rijden richting Roswell om daar een bakkie te doen. Dit loopt niet zoals we zouden willen en uiteindelijk komen we in Marietta bij de pizzeria terecht. We ploffen op het terras en doen hier een hapje en een drankje. We bestellen beide een medium pizza als we die krijgen dan is medium niet hetzelfde als de NL medium deze is een paar maatjes groter. Weer wat geleerd doen we geen tweede keer. Rond half 10 zijn we weer in het appartement. Het was een lange intensieve dag, maar wel een dag waar we toch wel heel enthousiast geworden zijn van Woodstock.

We starten de vrijdag rustig op. Ontbijtje maken en kijken wat we vandaag gaan doen. Eind van de ochtend stappen we in de auto en gaan we meubel-, electronica- en huishoud winkels bekijken. We willen alles wel meenemen maar sommige dingen kunnen niet mee of willen we vervangen en er zullen ook wat logeerkamers gevuld moeten worden. Dus gaan we vandaag maar eens oriënteren. We hebben super leuke dingen gezien en ook vreselijke dingen, maar uiteindelijk gaat het wel goed komen als we hier wonen. We zijn eind van de middag weer in het appartement en doen lekker niks meer. S avonds eten we lekker een prakkie in het appartement. We ploffen op de bank en kijken nog wat tv. Morgen weer een nieuwe dag waar we wel zien wat we gaan doen.

Inmiddels is het zaterdag en vandaag gaan we ook niks bijzonders doen. We kijken de kwalificatie van F1 en gaan daarna naar een outlet in Woodstock. We winkelen daar wat, eten even iets en gaan daarna weer richting appartement. Begin van de avond halen we een broodje bij de Subway en rijden door naar Woodstock. Daar is een gratis openluchtconcert van een countryzanger en we willen de sfeer even proeven of dit net zo goed voelt als overdag. Het is er super druk het hele amphitheater zit vol en er om heen ook nog. De sfeer is erg gezellig en gemoedelijk. Wij zijn nog steeds enthousiast over Woodstock. Uurtje of 10 gaan we weer terug en dan lekker slapen.

Zondag om 9 uur is de start van de F1 in Italië. Die kijken we natuurlijk en met de winst voor Max begint de dag goed. Na de race gaan we een wasserette opzoeken en een paar wasjes draaien. Weer terug in het appartement ruimen we de was op en eten we even een broodje. Dan start Maurice met de vragenlijst van de advocaat voor de visum aanvraag. Ik ga het appartement schoonmaken en beetje opruimen. We rijden nog even naar de Walmart voor wat boodschappen. De koelkast is zo goed als leeg inmiddels en vanavond willen we toch ook wel weer wat eten. Vanavond staat er bloemkool op het programma. Het is niet zo dat ik elke dag ga koken, maar zo een paar keer om eens te kijken hoe dat hier allemaal smaakt en wat er te krijgen is. De bloemkool met bal smaakte in elke geval prima.

Het was een heerlijk relax weekend zo. Morgen willen we weer gaan wandelen inde buurt. Natuur genoeg dus dat komt vast goed.

Er staan ook weer een paar foto’s.

Perry

Klinkt goed daar .

Henry

leuke reis blog, veel succes met het vinden van jullie huis.

Lisette

Prachtig heerlijk aan de bloemkool prak in Amerika! Heeft de Walmart en divers aanbod van groente? Of ben je in gedachte al een moestuin aan het aanleggen?

Maurice, Jessica Helderman

De Walmart is zeer uitgebreid dus dat komt helemaal goed. Ook hebben ze hier elke zaterdag Farmers market met groente en fruit. Daar gaan we vandaag kijken. Denk dat de moestuin geen moetje wordt.