Verhuizen naar USA

Nieuwe week

Nieuwe week

De maandag starten we rustig op we hebben tenminste vakantie. Lekker ontbijtje in het appartement en eens kijken wat we gaan doen vandaag. We gaan wandelen hebben we besloten. Op ongeveer 15 minuten rijden ligt een natuurgebied waar je mooi kan wandelen. Het is een gebied aan de Chattahoochee River met mooie trails. We kiezen een moeraspad uit dat is echt wel heel tof later gaat dit over in een bospad. Dit is toch wel hiken 2.0 hoor. Klimmen, dalen enz en dat met bijna 30 gr is een best pittig. We hebben een hele mooie route gelopen. Op de terug weg naar de auto ploffen we op een bankje en eten even een broodje. We lopen het laatste stukje en gaan weer terug naar het appartement. De rest van de dag hebben we niets meer gedaan. Op maandag is hier alles dicht. S avonds zijn we nog wel lekker bij de Mexicaan wezen eten dat was heel lekker. Als toetje een flurry bij McDonald’s en nog even een koffie bij Starbucks. Onze dag zit erop.

De dinsdag is alweer begonnen. Vandaag gaan we naar Atlanta. Maurice heeft voor 2 nachten een hotel geboekt in Atlanta. We gaan rond half 11 rijden het is niet heel ver ongeveer half uurtje. Nog even langs Starbucks voor een lekker bakkie en dan gaan we op weg. We starten vandaag in het Georgia Aquarium het parkeren kan bij het aquarium in de garage. En we lopen zo naar het aquarium. De kaartjes kopen gaat niet vanzelf, maar komt uiteindelijk wel goed. Als we binnen zijn lopen we eerst het oceaan en tropische gedeelte door. Echt wel heel gaaf.

Om 2 uur hebben we een dolfijnen show geboekt. Die is leuk om te zien het blijven leuke dieren. De show duurt ongeveer 15 minuten. Na een plas pauze gaan we naar de balie van Behind the scenes die hebben we ook geboekt. Dat was een toffe tour van ongeveer een half uurtje met een gids. Zij vertelde van alles over de plekken waar we kwamen. We zijn bij de Baluga whales geweest. Het grote oceaan aquarium waar we de shark whales van heel dichtbij konden zien. Wat zijn dat een geweldige beesten. Ook mochten we een kijkje nemen bij het opkweken van het koraal . Dat was heel tof om te zien. Na de tour hebben we de rest van de aquaria gekeken. Het is een super gaaf aquarium. Die in Toronto 2 jaar geleden was mooi, maar deze is ook wel heel gaaf. Wij hebben genoten vanmiddag. Na het ophalen van de auto rijden we naar het hotel en checkenin. Het is een super hip en modern hotel. De kamer is ook heel tof. Beneden doen we een drankje op het terras en gaan daarna de stad in om een hapje te eten. De planning was Hard Rock Cafe maar daar bleek bij aankomst een besloten feest te zijn. Jammer dan moeten we wat anders zoeken. Het wordt een Mexicaan een stukje verder op. Weer heerlijk gegeten. Na het eten lopen we weer terug naar het hotel en is onze dag klaar. Morgen gaan we verder met Atlanta verkennen.

Er staan ook weer wat foto’s.

Pa

Jullie genieten en zijn actief bezig . Idd die zeeaquariums zijn prachtig.

Corry

Klinkt als een gave vakantie, heel leuk om mee te lezen wat jullie daar doen en hoe jullie Amerika ervaren. Veel plezier én succes nog!
Groetjes Wim en Corry

Lisette

Het klinkt als het Dolfinarium next level ?