Verhuizen naar USA

Atlanta

Atlanta

Woensdag worden we wakker in Atlanta. We hebben heerlijk geslapen. Vandaag gaan we toerist uit hangen in Atlanta. De trolleybus en het Coca Cola museum staan op de planning. Om half 11 vertrekt de trolleybus en we moeten nog ergens een ontbijt scoren. We besluiten om bij Waffle House te gaan ontbijten. Het is een kwartiertje tot 20 minuten lopen en de trolleybus is daar vlakbij dus komt vast goed. Niet dus! De tent is dicht, op de site staat 24/7 geopend!? Wat nu? We zijn net langs Starbucks gelopen daar gaan we dan maar heen voor een bakkie en een croissantje.

Na het ontbijt lopen we naar de opstap voor de trolleybus. Er staan al best wat mensen en even later komt de trolleybus en kunnen we instappen. Het is echt een antieke bus zo leuk! We worden va 1,5 uur door Atlanta gereden en krijgen onderweg veel te horen over de stad. Zo rijden we langs de CNN tower en het Mercedes-Benz stadium. We zijn bij het Martin Luther King park gestopt dan konden we het park in en even wat foto’s maken. Na een 15 minuten gaat de tour weer verder. We rijden door de wijk waar Martin Luther King is geboren en ook langs zijn geboortehuis. We hebben heel veel gezien van en gehoord over de stad.

Als we weer terug zijn op de plek waar we opstapten blijkt dat het Coca Cola museum een klein stukje verder ligt. Op naar het museum. We willen eigenlijk eerst nog wat eten en drinken, maar dat lukte niet helaas. Het Coca Cola museum is erg leuk. Leuk alle oude items en hoe het allemaal begon. De kluis waar “het recept” in ligt hebben we gezien, je kon cola enz proeven en natuurlijk de shop aan het eind. We hebben toch maar wat leuks gekocht. Coco Cola blijft toch altijd wel iets leuks hebben.

Nu hebben we toch echt wel honger en dorst. We gaan nog een keer Waffle House proberen. Nou helaas nog steeds dicht. Dan maar een fast food kip restaurant. Prima gegeten en met een gevulde maag en geleste dorst gaan we weer op stap. We lopen via CNN tower en Mercedes-Benz stadium, waar we nog wat foto’s maken, weer terug naar het hotel. De voetjes voelen we wel en we gaan even bijkomen. S avonds gaan we weer de stad in om te eten. We hebben gereserveerd bij Hard Rock Cafe. We hebben daar weer heerlijk gegeten. We lopen relax terug naar het hotel. Wij hebben een heerlijke dag gehad in de stad. Op naar morgen!

Donderdagochtend was ik al vrij vroeg wakker. Was buiten een beetje herrie van auto’s, werklui en een brandweer auto. Die laatste maken echt herrie, kunnen ze in NL nog een voorbeeld aan nemen, die hoor je echt wel. Als we allebei wakker zijn gaan we onze koffer weer inpakken en uit checken. Maurice heeft een leuke bakery gevonden in Atlanta voor een ontbijtje. Auto in en rijden maar. Het is een hele leuke authentieke bakery. We bestellen koffie en croissantjes en genieten van ons ontbijtje. Nog even fotootje van de buitenkant en dan zoeken we de auto weer op. Vandaag gaan we naar een shopping centre Altlanic Station in Atlanta. Het is ongeveer een kwartiertje rijden. De rit er naar toe is ook leuk. We rijden langs het Olympisch vuur (die brand natuurlijk niet meer) in 1996 waren de olympische spelen in Atlanta. We parkeren in een parkeergarage, die hebben ze overal in overvloed. Het is een heel mooi centre. Veel restaurants en wat minder winkels maar toch is het er heel gezellig. Na een poosje shoppen en kijken gaan we nog even lunchen. Nadat de auto weer gevonden is, rijden we naar het stadion van Atlanta Braves. Hier gaan wij zondagmiddag heen, zij spelen baseball in de major league. We zijn erg benieuwd hoe dit is. We weten alvast waar we moeten zijn. Het is ook hier erg gezellig met wat winkeltjes en vooral veel restaurants.

We gaan weer terug naar ons appartement in Marietta. Alles even uitladen en dan weer boodschappen doen. Na een rondje Walmart zijn de boodschappen weer binnen en doen we niet veel meer. Maurice gaat nog even verder met de vragenlijst voor het visum aanvraag, dat is echt heel veel werk.

Vanavond eten we lekker salade we zijn even klaar met alle patat en vette happen.

Er staan ook weer foto’s op

Mam

Jullie beleven heel wat en leuk met de trolleybus

Lisette

Klinkt als een heerlijke citytrip