Verhuizen naar USA

Opnieuw weekend

Opnieuw weekend

Alweer bijna 2 weken hier. De tijd gaat snel en het voelt nog steeds heel goed hier. Het weer is ook nog steeds prachtig. Elke dag zo rond ca 26-27 gr en volop zon. De maandag dat wij hier aankwamen hadden we eind van de dag een hele flinke regenbui. S nachts heeft het ook nog een keer geregend verder alleen maar mooi weer. De avonden worden nu wel wat frisser maar nog steeds in t-shirt en korte broek naar buiten. Wij kunnen hier wel aan wennen hoor.

De vrijdag start ook weer met een heerlijk zonnetje. Vandaag gaan we wandelen. We zoeken naar een gebied en vinden dan Olde Robe Mill Park in Woodstock. Hup in de auto en rijden maar. Het is een half uurtje rijden. Er staan best veel auto’s op de parkeerplaats, maar mensen zien we niet zo veel. Wandelschoenen aan, rugzak op en gaan. We beginnen enthousiast maar dat is na een 20 minuten weer klaar, want het pad houd op. We kunnen verder op het mountainbike pad maar dat zien we niet zitten. Weer terug naar de start en dan de volgende route proberen. Dat wordt het ook niet we moeten het pad delen met mountainbikers en dat zijn er best veel en het is glad en stijl. Niet te doen dus hup terug naar de auto.

In Woodstock ligt ook een groot meer (Lake Allatoona) misschien kunnen we daar wandelen. Als we daar aan komen is er niet veel te wandelen wel kun je er goed watersporten. We zoeken nog 1x wat op en hopen dat dit nu wel goed gaat. We eindigen in Woodstock centrum bij een speeltuin. Nu zijn we er klaar mee en gaan eerst een boterham eten. Maurice vind nog wat maar dat blijkt weer te zijn waar we gestart zijn. Vandaag dus geen wandelen voor ons.

In Marietta is ook nog een Fire Museum gaan we daar toch heen. Dat lukt ook niet dus nu zijn we er klaar mee en gaan naar het appartement. Maurice gaat daar nog even aan zijn vragenlijst voor de visum aanvraag en ik kruip op de bank met een glas wijn. We eten in het appartement lekker wraps met kip. Na het eten gaan we een ijsje halen in Woodstock. Daar zijn we van de week ook geweest en die heeft heel lekker ijs. Het is zeker een half uur rijden en in de middle of nowhere maar dat maakt niet uit we hebben toch niks anders te doen.

Op zaterdagochtend worden we gewekt door een heel gezellig zingend vogeltje. Die heeft er zin in vandaag. Wij gaan na het ontbijt naar Alpharetta. Daar is vanmorgen een Farmers Market met groente, fruit, kruiden, planten en bloemen. Het is even zoeken naar een parkeerplaats, maar ook dat komt goed. Het is een leuke markt niet heel groot. Als we hier straks wonen is het leuk om op zaterdagochtend de verse groenten en fruit te halen op de markt. We hebben een rondje gelopen en je kan er ook vlees, vis en brood kopen. Wij kopen niets en gaan weer terug naar de auto. In het appartement verzamelen we de was en rijden we naar de wasserette. Ook dat blijft gewoon doorgaan. Terwijl de wasmachines draaien gaan wij even naar Walmart voor wat boodschappen. Op de terugweg langs de wasserette de was in de drogers doen en wachten tot het klaar is. Na een half uurtje kunnen we de schone was weer in laden en naar het appartement terug. Inmiddels is het al halverwege de middag en eten we nog even wat. Maurice gaat weer aan zijn visum huiswerk. Vanavond gaan we uiteten in Woodstock dus kan ik mooi even uit zoeken waar en wat we willen gaan eten.

We gaan uiteindelijk bij Salt Factory eten. Je kan daar van alles eten dus dat komt goed. We hebben heerlijk gegeten. We weten nu ook zeker dat wij in Woodstock willen wonen. Het is er gezellig en knus elke keer als wij er zijn of door heen rijden voelt het top. Op andere plekken hebben wij dit niet. De keuze voor een woonplaats is gemaakt, nu nog een huis vinden, maar dat komt ook vast goed.

Wij gaan zo lekker slapen en voor jullie goedemorgen!!

Pa

Jullie hebben er een goed gevoel bij maar bedenk wel je heb nu vakantie dan is het toch anders . Nu nog een huis zoeken .

Perry

Klinkt goed daar . Gaat jullie wel lukken daar, wij gaan hier weer de regen en kou in leuk hoor die verhalen veel succes nu met het zoeken naar een huis daar ?