Verhuizen naar USA

Game day

Game day

Zondag game day!! Vandaag gaan we naar een baseball wedstrijd van de Atlanta Braves tegen de Philadelphia Phillies. Maurice had vorige week al kaarten gekocht hiervoor. We zijn er benieuwd hoe dit is om mee te maken. De verwachting is hoog. De wedstrijd begint pas om even voor half 2, de ochtend starten we dan ook rustig op.

Eind van de ochtend gaan we richting stadion. Het is maar kwartiertje rijden dus we zijn er zo. Vooraf hadden we al parkeerticket gekocht en we staan op parking lot 47. Als we daar aankomen ticket laten scannen en we kunnen parkeren. Het is nog een ca 20 minuten lopen naar het stadion. Als we er zijn is de vraag waar moeten we zijn. We gaan maar naar binnen en dan zien we wel waar we heen moeten. Alles stond goed aangegeven dus dat loopt goed. Eerst maar eens rondje stadion lopen. Het is wel een belevenis zeg. Wat een mensen en zoveel te doen in het stadion. Voor kinderen allerlei spelletjes mbt baseball en voor de volwassen “kinderen” ook natuurlijk. Overal rijen voor de shop met merchandise. Zijn wij blij dat we van de week al een petje hadden gekocht van Atlanta Braves.

We gaan onze plek op zoeken op de tribune. We zitten op toffe plekken en heerlijk in het zonnetje, maar met ca 28 gr is dat na een poosje toch wel een beetje warm. Gelukkig hebben we wel een petje op en ook wat water bij de hand. Na een poosje gaan we toch maar even verkoeling zoeken uit de zon. Er lopen nog steeds veel mensen rond en die hebben allemaal heel veel eten en drinken. Het is echt een vreet en drink festijn daar.

Inmiddels is de wedstrijd begonnen. We zitten vol verwachting te kijken. Het valt ons nog een beetje tegen de sfeer daar hadden wij toch wat van meer verwacht. Tussen alle innings in hebben ze wel leuke dingetjes. Met de camera het publiek door en mensen in beeld brengen dat is wel grappig om te zien hoe ze dan reageren, Zwaaien springen enz. De eerste 5 innings zijn best wel saai. Er gebeurt heel weinig, ze slaan mis, het is wijd of ze slaan uit. Er wordt in elk geval weinig gelopen. Eigenlijk twijfelen we of we nog blijven zitten. We blijven toch maar zitten en het wordt dan ook wel leuk. Er worden een paar home runs geslagen door voornamelijk de Atlanta Braves. Publiek door het dolle heen. Uiteindelijk winnen ze met 5-2.

Na de wedstrijd wordt er binnen no time een podium opgebouwd op het veld met speakers enz en is er een post game concert. Dat deden ze echt heel rap allemaal. We hebben een klein stukje van het concert gezien, maar gaan dan toch maar richting auto lopen. Geen idee wie er aan het optreden waren. We zijn inmiddels gekookt van de zon en ook wat rood geworden van de zon.

We rijden naar Marietta en gaan daar bij de pizzeria eten. Nu bestellen we een medium pizza die we samen opeten ipv 2. Na de pizza zijn we naar het appartement gereden. Wij zijn er klaar mee moe maar voldaan gaan wij na een verkoelende douche en de nodige aftersun heerlijk slapen. Zo’n hele dag buiten in de volle zon daar wordt je best moe van.

perry

jullie vermaken je wel super !!!!!