Verhuizen naar USA

Laatste dag

Laatste dag

Donderdag en de laatste dag hier. We beginnen deze dag maar met het ontbijt buiten de deur. In Marietta is een bakery Sugar Cakes daar gaan we ontbijten. Wij zijn daar in de eerste week ook wezen ontbijten. Na het ontbijt gaan we nog even naar het plaatselijke museum Marietta History Museum. Hier is van alles te zien over de 1e en 2de wereldoorlog, burgeroorlog, lokale historie enz. Het is geen groot museum, maar erg leuk om eens te zien.

Als we terug zijn in het appartement gaan we even een broodje eten en de koffers pakken. Alles klaar en ingepakt dan kunnen we gaan. Eerst nog even naar T Mobile, want Maurice moet zijn Amerikaanse werktelefoon opwaarderen anders is ie straks niet meer bereikbaar. En dan op naar het vliegveld. Het is goed aan te rijden onderweg wat opstoppingen, maar het rijd wel gewoon door.

Als we aankomen op het vliegveld, wat mega groot is, eerst naar de autoverhuur de auto weer inleveren. Dan door naar de shuttlebus om naar de internationale terminal te komen. We geven de de koffers af en door naar douane en security. Als we er door zijn gaan we relax even ergens wat eten. Het is 17:00 en hebben nog ruim 3 uur voor vertrek. Na een hapje eten lopen we nog even door de taxfree en dan naar de gate. We gaan rond kwart voor 8 boarden. Het is een bende met boarden, maar uiteindelijk zitten we. Met uiteindelijk een uur vertraging gaan we rond kwart over 9 de lucht in.

We hebben een prima vlucht. Helaas niet geslapen af en toe even paar minuten gedut maar meer niet. Op vrijdag rond half 12 landen we weer op Hollandse bodem. De koffers ophalen gaat heel snel en even over 12 lopen we naar de auto. Mark heeft ons opgehaald.

We zijn weer thuis!! De rest van de dag bestaat uit boodschappen doen en onze Joe weer ophalen. De boys komen vanavond gezellig bij ons eten en dan is de dag klaar. Vroeg naar bed en hopen dat we goed slapen met de jetlag.

Het was een super toffe reis. We hebben veel van onze toekomstige woonomgeving gezien. Onze nieuwe woonplaats is gekozen. We hebben een aantal plaatsen bezocht, maar Woodstock bleef toch het fijnste voelen. Het voelde als thuiskomen. In Alpharetta en Marietta is het ook gezellig, maar die gaven niet het gevoel wat wij bij Woodstock hebben.

De Amerikanen zijn heel open, helpen je graag en beantwoorden de vragen met veel enthousiasme. Van het overdreven Amerikaanse daar hebben wij niets van gemerkt. Ze zijn inderdaad heel enthousiast, maar dit is wel oprecht.

We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk een dagelijks leven te leven tijdens de vakantie. Op deze manier weten we ook een beetje hoe het straks zou kunnen zijn als we hier daadwerkelijk wonen.

De volgende stap is het visum krijgen en op huizenjacht. Dit zal nog even op-zich laten wachten. Wij hopen dat we snel weer meer nieuws hebben en we dat weer met jullie kunnen delen op ons blog.

Voor nu dus voorlopig even ons laatste blog. Hopelijk tot snel.

Carolien

Leuk om jullie verhalen te lezen! Fijn dat de toekomstige woonplaats nu gekozen is, op naar de volgende stap. Suc6 met de huizenjacht!!?