Verhuizen naar USA

Eind 2022

Eind 2022

De laatste update is alweer van eind september van onze reis naar Georgia waar wij onze nieuwe woonplaats hebben uitgezocht. Tijdens deze reis hebben wij, vlak voor vertrek naar NL, ons huis verkocht. Dit was een hele fijne afsluiting van onze vakantie. Inmiddels is alles rond met de kopers van ons huis en kunnen wij dus melden dat het definitief verkocht is!!

Na terugkomst in NL heeft Maurice het contract getekend met Kubo voor de uitzending naar Amerika. Ook heeft hij begin oktober de hele visum aanvraag met bijbehorende stukken ingediend bij de advocaat in Amerika. Dit was wel een opluchting dat dit eindelijk klaar was en verstuurd. Nu kan de advocaat ermee verder.

Na dit alles riep ook het dagelijks leven weer. Ik ben weer aan het werk gegaan en Maurice is begin oktober weer naar Yorkville (IL) vertrokken voor een paar weken. Het was de bedoeling dat hij 21 oktober weer thuis zou zijn en zijn verjaardag dat weekend zou vieren. Echter lukte dat niet helemaal dus kwam hij een week later thuis dan gepland. De verjaardag werd dus ook een week later gevierd, maar dat maakte het er niet minder gezellig op. We hebben een leuke laatste verjaardag in NL gevierd.

November is alweer aangebroken en onze jongens zijn deze maand jarig. Voor het eerst niet thuis vieren maar in hun eigen huisje. Maurice gaat begin november nog even 10 dagen naar Yorkville en land weer op de verjaardag van de jongens. Het werd een kort reisje omdat de jongens jarig zijn. Eigenlijk is hij altijd thuis als ze jarig zijn, maar dit jaar was het toch een beetje anders.

Onze jongens hebben heerlijk hun verjaardag gevierd in hun eigen huisje. Ze hadden het top geregeld. De dag zelf kwam de familie s middags en s avonds. De dag erna kwamen alle vrienden. Het huis is te klein om alles in 1 keer uit te nodigen. Dit was een prima oplossing zo.

Inmiddels is op mijn werk mijn nieuwe collega ook begonnen en hebben we samen 3 dagen op de Trade Fair in Aalsmeer gestaan. Ze heeft hier haar vuurdoop gehad. Tijdens de beurs was ze pas een week bij ons aan het werk. Het was weer een leuke , voor mij laatste grote, beurs.

Maurice is op 5 december voor de laatste keer dit jaar weer vertrokken naar Yorkville.

De maand december zit altijd vol met leuke dingen dus voor ik het weet is ie alweer thuis. Zo heb ik begin december met mijn moeder en zussen kerststukjes gemaakt. Was weer erg leuk. Volgend jaar maar via FaceTime.?

Samen met mijn zus de “de Witte” winterwandeling gedaan op 18 december. Wat was het koud zeg, maar ook heerlijk lopen met dit winter weer. We gingen starten bij de Witte met koffie met apfelstrudel. Onderweg kregen we lekker erwtensoep en broodje rookworst en op het eind punt bij de Witte een lekker wijntje ter afsluiting. Het was een super leuke wandeling.

Intussen is ook de visum aanvraag volop in behandeling bij de advocaat. Dit heeft wat vertraging op gelopen, maar nu weer door. Wij hopen dat het nu snel naar de ambassade gestuurd wordt zodat er een afspraak gemaakt kan worden voor een interview. Dit kan ook nog even op zich laten wachten, maar als de afspraak staat dan kunnen we ook verder gaan met onze planning.

Op 22 december is Maurice weer geland en kunnen we samen de feestdagen vieren met onze families. Kerstavond vieren wij met onze jongens met lekker eten en cadeautjes. Fijn met ons viertjes. De 1ste en 2de kerstdag zijn voor onze families.

Inmiddels is het dus alweer december en tikken de laatste dagen van het jaar 2022 langzaam weg. Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen was dit voor ons een enerverend jaar. We hebben afgelopen jaar veel geregeld, op een rijtje gezet en uitgezocht. De komende feestdagen zullen voor ons met een lach en een traan zijn. In het nieuwe jaar gaan wij vol goede moed weer verder met alles plannen en dan hopelijk eind van het 1ste kwartaal vertrekken naar ons nieuwe thuisland.

Wij wensen jullie hele mooie en fijne kerstdagen en een liefdevol en mooi 2023!!

Henry

Fijne feestdagen en een gezond 2023 gewenst.
Gr. Henry

Lisette de Koning

Voor jullie ook fijne dagen, met veel liefdevolle herinneringen die je meeneemt naar Amerika

Perry

Jullie alvast heel veel geluk daar en alvast fijne dagen gewenst. En misschien gaan we elkaar nog weleens zien daar. !!!!

Anke van der hout

Weer een leuk verhaal.Veel geluk in het nieuwe jaar.

Renata

Jeetje, het gaat nu hard allemaal. Fijne jaarwisseling en hopelijk loopt alles lekker vlot in het nieuwe jaar. Ik wacht met smart op de volgende Blog.

Wil Kooter

Leuk bericht weer.
Nog even van iedereen genieten dit jaar en dan op naar het grote avontuur, heel veel succes en gezondheid voor 2023.