Verhuizen naar USA

Visum EXTRA UPDATE onderaan!!

Visum

2023 is van start gegaan. Het zal een jaar vol nieuwe dingen worden, het afscheid van familie en vrienden, de verhuizing naar Amerika, een nieuw huis en nieuwe woonomgeving. Super spannend maar we hebben er heel veel zin in.

De verhuizer is al geregeld en staat gepland voor 16 maart. Op 22 maart is dan de overdracht van ons huis. Dan zijn we dus homeless. De tijd dat we nog hier zijn gaan we bij de jongens logeren. Dat zal best vreemd zijn, maar ook heel fijn dat we onze laatste dagen hier in NL met elkaar kunnen doorbrengen.

Na alle feestdagen, die er fijn waren met elkaar,moesten we ook gewoon weer aan het werk. Maurice is 4 januari weer naar Chicago gevlogen en land dan 28 januari weer op Schiphol. De laatste lange reis voor de verhuizing. Zelf ben ik ook weer gestart met het werk wel ben ik per 1 januari naar 3 dagen werken gegaan. Het is even wennen, maar ook wel fijn.

Half februari gaan wij opzoek naar een huis in Woodstock. De tickets zijn geboekt, appartement en auto zijn ook geregeld. Onze expatbegeleidster heeft een zoek opdracht bij de makelaar uitgezet. De makelaar stuurt de voorstellen naar ons via een login en wij kunnen dan aangeven wat we leuk vinden en wat niet. We zijn heel benieuwd wat er gaat komen.

Het visum schiet nu op. We kregen het bericht dat we een dossier nr hebben van de ambassade, wat betekent dat wij een afspraak kunnen maken. De afgelopen dagen hebben we eerst nog eea aan formulieren in moeten vullen voordat de afspraak gemaakt kon worden. Dit keer moest ik ook gegevens aanleveren, dat is de eerste keer in de hele visum aanvraag dat ik wat zelf moest doen. Dit was ook weer een flinke klus maar alles is gelukt. Alles weer doorgestuurd naar de advocaat. Zij heeft de laatste dingen toegevoegd en wat kleine aanpassingen gedaan. Het laatste stukje moesten we zelf doen. Aanmelden bij de ambassade door een account aan te maken en natuurlijk nog wat fees betalen. Toen was het ineens zover, de agenda van de ambassade kwam inbeeld om een afspraak te maken!!! De eerste mogelijkheid is 20 maart deze datum is dan ook geboekt. De datum staat nu nog wachten op goedkeuring van het visum door USCIS. Afspraak betekend nog niet dat de aanvraag is goedgekeurd. We verwachten niet dat het wordt afgekeurd, maar is toch nog wel beetje spannend.

De datum kan nog wijzigen. Elke dag kunnen wij kijken of er een afspraak is uitgevallen dan kunnen wij de afspraak verzetten naar het vrij gekomen plekje. Het kan dus allemaal nog eerder worden dat we op interview moeten. Na het interview moeten wij onze paspoorten inleveren en komt het visum er in. Na een dag of 10 kunnen we onze paspoorten dan weer ophalen met het visum erin.

Nu kunnen we ons gaan focussen op een nieuw huis en de verhuizer. Zelf hoeven wij niets in te pakken. Alles wordt door de verhuizer ingepakt. Wat we wel moeten doen is alle spullen uitzoeken. Wat nemen we mee, wat willen we weggeven of evt verkopen en wat kan er naar de gemeentewerf. Kortom nog een heleboel te doen de komende tijd.

De verhuizer maakt met het inpakken een lijst met wat er allemaal meegaat, dit is weer voor alle douane formaliteiten. Ook voor de verhuizer moesten we weer een aantal formulieren invullen. Als alles achter de rug is dan kunnen we geen formulieren meer zien denk ik. Al zullen er nog vele volgen als we straks verhuisd zijn. Denk aan SSN (BSNnr in USA) aanvragen, bankrekening openen, rijbewijs halen en er zal vast nog veel meer zijn dat moet.

Voor nu zijn jullie weer bijgepraat als er weer nieuws is komt er weer een update.

EXTRA UPDATE!!

De afspraak bij de ambassade is vervroegd naar 1 februari!!!

Pa

Het is allemaal spannend zowel voor jullie als voor ons. Dat alles goed verloopt dan kan je weer een aantal dingen afvinken.

Mam

Het wordt nu echt nu het zo dicht bijkomt
Hopelijk verloopt alles op rolletjes

Leo en Thea

Wat komt er onwijs veel voor kijken!
heel veel suc6 met de laaste loodjes!

Renata

Zo, dat is fijn, gaat wel heel snel nu zeg!

Maurice, Jessica Helderman

Het gaat zeker heel snel nu. Het wordt nu heel echt allemaal en het is ook best spannend allemaal. Hopelijk zijn de paspoorten op tijd terug voor de huizenjacht in februari.

Evelyn

Wat komt er een hoop bij kijken!! Maar wat fijn voor jullie dat alles nu aardig op de rit is ongelooflijk knap en stoer dat jullie deze mooie uitdaging aangaan! Tja ik ga je ook zeker erg missen je bent een super fijne lieve collega xxx

perry

druk druk druk nou heel veel succes !!!! gaat zeker lukken