Verhuizen naar USA

Vervolg visum

Vervolg visum

We zouden 1 februari naar de ambassade gaan voor ons visum interview. Helaas kregen wij 25 januari te horen dat de USCIS een request for evidence heeft gedaan. Dat betekent dat ze aanvullende informatie willen ontvangen. We hebbennog geen idee wat ze nog meer willen hebben van ons maar dat volgt een dezer dagen. De afspraak van 1 februari is dus geannuleerd. De afspraak staat nu weer op 20 maart.

De advocaat zal ons ongetwijfeld verder helpen hiermee. Zij heeft dit vast vaker meegemaakt.

Na wat googlen werd duidelijk dat 57% van alle aanvragen een request for evidence ontvangen. Gelukkig komt het vaker voor en na het aanleveren van de aanvullende informatie wordt dan alsnog 54% goedgekeurd daar houden we ons dan maar aan vast.

Het is natuurlijk toch hele grote teleurstelling. Voorlopig houden we de moed erin en gaan we de aanvullende informatie aanleveren en hopelijk komt dan alles goed.

Inmiddels is dus de brief met de vraag voor aanvullende informatie binnen. Dit was niet per e-mail maar per post verstuurd dus duurde allemaal wat langer. Er moeten nu nog diverse stukken van en over de zaak bijgevoegd worden. Financiële stukken, bewijs van bestaan enz. We hebben tot 21 april de tijd om dat te regelen. Dat is best lang en we hopen binnen korte tijd dit aan te kunnen leveren en gewoon 20 maart naar de ambassade te gaan voor het interview.

Maurice is 28 januari weer thuis gekomen na een maand Amerika. Hij blijft nu voorlopig thuis met misschien wat korte reisjes heen en weer. Dat is wel fijn dan kunnen we samen alle spullen uitzoeken wat mee moet en wat niet meegaat en alle overige dingen die nog moeten samen oppakken.

Ook hebben wij onze huizenjacht reis geboekt en gaan we over 2 weken naar Atlanta vliegen om een huis te vinden. Maurice komt vanuit Chicago en ik vanuit Amsterdam. Maurice heeft nog een aantal dagen meetings op de agenda voor we aan de huizenjacht gaan beginnen.

We hebben een appartement in Woodstock geregeld voor het verblijf tijdens deze reis. We gaan dan met onze expat begeleidster en de makelaar huizen kijken. Het is de bedoeling dat we na aankomst gelijk zoveel mogelijk huizen gaan kijken waarvan wij hebben aangegeven leuk te vinden. Zodat we naar NL terug kunnen met een nieuw adres.

Wij zijn dus nu druk bezig met online huizen uitzoeken en de makelaar doet dit ook. Zij stuurt deze weer naar ons of we het leuk vinden en zo komen we tot een top10 om te bezichtigen straks als we er zijn.

We hopen dat onze keuzes nog beschikbaar zijn als we gaan bezichtigen. We houden jullie op de hoogte. Voor nu hebben wij in elk geval heel veel zin om op huizenjacht te gaan.

Perry

Komt goed !!!!