Verhuizen naar USA

Huizenjacht

Huizenjacht

Vrijdagochtend 17 februari was het zover onze huizenjacht trip gaat beginnen. Maurice was dinsdag al gaan vliegen naar Chicago daar had hij nog 2 dagen meetings staan. Vrijdagochtend vloog hij dan ook vanaf Chicago naar Atlanta en ik vanaf Schiphol. Colin bracht mij naar Schiphol om half 7 was ik er. Thuis had ik al ingecheckt en hoefde alleen de bagage bij de drop-off af te leveren. Er was niemand dus dat ging heel vlot. Door naar paspoortcontrole en security ook dat liep heel vlot. Rond kwart voor 7 stond ik in de rij bij Starbucks voor een ontbijtje. Dit heeft bij elkaar langer geduurd dan koffer drop off, paspoortcontrole en security. Half 10 ging ik de lucht in op weg naar Atlanta. De vlucht was prima en rond 13:15 plaatselijke tijd (NL 19:15)landde ik op Atlanta. Maurice was intussen al even geland. Terwijl ik door customs heen ging en op mijn koffer stond te wachten heeft Maurice de auto alvast gehaald en haalde hij mij op bij de aankomsthal. Dat scheelde weer een ritje naar de autoverhuur met de bus. Vanaf Atlanta is het een uurtje rijden naar Woodstock. We hebben hier een appartement gehuurd. Het is een mooi nieuw appartement in een community. Nadat we de koffers hebben uitgepakt gaan we op pad om nog even wat wijken te kijken waar we zaterdag huizen gaan kijken. We hebben 7 huizen op het lijstje staan.

Zaterdagochtend zijn we lekker vroeg wakker en gaan we nog een aantal huizen af om te kijken hoe ze liggen. Na deze ronde zijn er al 2 afgevallen. Van de makelaar horen we dat er 2 niet meer beschikbaar zijn dus nog maar 3 huizen over om te bezichtigen. Om half 2 gaan we de eerste kijken. Wat een geweldig huis is dit zeg we zijn verliefd op het huis. Deze willen we hebben. Nu werkt het hier dus zo dat je een application in moet vullen met heel veel informatie zowel persoonlijk, zakelijk als financieel. Als dit allemaal is ingevuld en doorgestuurd naar de agent gaan zij beoordelen of de informatie goed is en of het financieel allemaal haalbaar is. Als dit zo is heb je het huis dan ben je dus approved. Wij zijn vanuit het huis naar een Starbucks gereden en daar de application ingevuld met behulp van de makelaar en Leontien, onze eigen expat begeleidster. Dit is best veel werk we moeten ook allebei onze eigen application invullen. Als alles is ingevuld en verstuurd gaan we weer op pad naar de 2 overgebleven huizen. De een is leuk maar er is een hond bij de buren die constant blaft en de andere is heel hokkerig en wat oubollig. Inmiddels slaat de jet lag toe en zijn we er klaar mee. We gaan lekker wat eten en slapen.

Zondag zijn we natuurlijk ook weer lekker vroeg wakker en hebben ook honger. Snel aankleden en naar Woodstock rijden voor ontbijt bij Christopher’s. Die is nl om 7 uur al open ook op zondag. Het wordt een lange dag vandaag. We hebben nog wat huizen gevonden en gaan hier langsrijden om te kijken of het wat is. Deze keer gaan we richting Holly Springs en Canton misschien dat dit ook wat is. Dat valt best tegen de huizen okĂ© maar de plaatsen nee echt niet. Het is hier echt HillyBilly land dat gaan we dus niet doen. We zijn hier snel klaar. We zijn naar de Outlet in Woodstock gereden en daar een rondje gelopen. Niks nodig maar wel tijd verdrijf de jet lag doet goed zijn best vandaag. Na het rondje lopen weer terug naar het appartement en daar opnieuw huizen zoeken. Eind van de middag zijn we nog even naar de GMC dealer gereden om even te kijken. S avonds zijn we nog even een paar huizen langsgereden om te kijken in het donker hoe het dan is. Onderweg halen we een Subway en na het rondje rijden snel naar het appartement en slapen we vallen om inmiddels.

Maandag zijn we ook weer op tijd wakker al is het vandaag 6 uur ipv 5 uur. Vandaag weer huizen kijken, maar eerst een ontbijtje scoren bij Starbucks. We hebben weer nieuwe huizen gevonden en gaan weer kijken of het wat is. Uiteindelijk hebben we s middags 3  afspraken staan voor bezichtigen. Als wij langsrijden en we vinden het wat dan appen we een foto door naar onze expat begeleidster en zij contact de makelaar weer. Die afspraken maken gaat wel heel snel. Je kan snel terecht omdat makelaars werken met sleutelboxen met codes aan het huis, zodat je er in kan zonder makelaar van de verhuurder. Heel anders dan bij ons gaat dit. Eind van de dag hebben we 3 bezichtigingen gehad en alle 3 was het niks. Oude huizen waar het stonk en hokkerig was dat wordt het dus niet. Ondertussen wachten wij nog steeds op het verlossende woord van ons favoriete huis maar tot op heden nog niks gehoord. Als we bij het laatste huis nog even staan na te kletsen belt de makelaar of wij mail hebben gehad van de agent van ons favoriete huis. Ja dat hebben we en ze vraagt aanvullende informatie. We maken dat ter plekke in orde. Nu hopen op goed nieuws morgen. S avonds gaan we lekker in Woodstock eten bij Salt Factory Pub. Hier kan je heerlijk eten en het is ook super druk. De hele tent zit vol ook buiten op het terras.

Ja ook buiten!! Het is hier heerlijk weer. Wij lopen elke dag zonder jas. Maandag was het zelfs ruim 25gr. De nachten zijn wel wat frisser maar overdag is het heerlijk lenteweer soms zelfs beetje zomerweer. Jullie snappen vast dat wij hier heel snel aan kunnen wennen.

Dinsdag hebben we voor het eerst uitgeslapen. De jet lag is op zijn retour gelukkig. We starten op gemak op en gaan weer lekker ontbijten bij Christopher’s. Hier loopt de bediening met glimmende kettingen om en krijgen sommige gasten er ook 1 of meerdere. Even gevraagd waar dat voor was het blijkt Mardi Gras te zijn. Dit is een katholiek feest en is zoiets als ons carnaval.

Na ons heerlijke ontbijt gaan we richting Cumming. We hebben hier ook weer nieuwe huizen gevonden. Ons zoek gebied hebben we flink vergroot, omdat we nog steeds geen uitsluitsel over ons favoriete huis hebben gaan we wel verder zoeken. We willen wel graag met een huurcontract terug naar NL komen. In Cumming gaan we weer rondje rijden en de huizen van ons lijstje af. Wat betekent weer langsrijden, kijken en wijk bekijken. We geven onze onze voorkeuren weer door aan Leontien, onze expat begeleidster. Ze reageert snel en onderneemt actie. We kunnen s middags al terecht bij 2 huizen. Beide huizen staan bij dezelfde makelaar dus dat is makkelijk. Huis 1 is geweldig!! Als onze favoriet niet doorgaat wordt deze het. Huis 2 is ook mooi en ruim en modern, maar veel te groot voor ons. Huis 2 laten we dan ook gaan.

Ondertussen heeft de makelaar weer een nieuwe zoeklijst doorgestuurd. Wij gaan naar een Starbucks en de lijst doorlopen op onze voorkeuren, dan kunnen we morgen misschien nog wat bezichtigen doen. Op de terugweg rijden we nog langs 1 huis waar we graag even binnen willen kijken. Dan rijden we weer terug naar het appartement. Onderweg halen we bij de supermarkt even eten voor s avonds. We eten lekker in het appartement even niet buiten de deur eten. Er moeten nog wat dingen gemaild worden ivm de hele verhuizing naar diverse mensen.

We hebben nog contact met Leontien over ons lijstje huizen waar zij is langsgereden en is wezen kijken. Een par vallen af en voor 2 heeft ze een bezichtiging voor woensdagochtend gepland. Waaronder het huis waar wij nog even zijn langsgereden vanmiddag. Inmiddels zijn wij het ook zat en gaan lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag vol met huizen.

Leo en Thea

Leuk om te lezen hoe jullie de “Huizenjacht” beleven, heel veel suc6.

Helen

Het is echt leuk om stiekem mee te lezen en leven. Succes met de zoektocht. komt vast goed.

Perry

Leuk bericht weer . Veel successsss !!

Corry

Heerlijk zo’n huizenjacht, dat gaat echt wel lukken met jullie, succes toi toi toi!

Pa

Ik heb dit verhaal nu pas gelezen maar inmiddels hebben jullie je droomhuis toe gewezen gekregen. Wat een rust in je hoofd.

Lisette de Koning

Leuk om zo alles mee te kunnen beleven