Verhuizen naar USA

D-Day

D-Day

Nieuwe dag met nieuwe kansen. Woensdagochtend zijn we toch wel weer op tijd wakker. Misschien toch een beetje zenuwachtig of we vandaag horen of we het huis hebben of niet. We starten rustig op en Maurice mailt nog een paar dingen en daarna gaan we ontbijten in Marietta bij Sugar Cakes. We treffen het met parkeren. Het is niet druk en kunnen langs de weg parkeren. Dan gaat ineens de telefoon het is de makelaar. Ze heeft goed nieuws we zijn approved!!! Ons favoriete huis is aan ons toegewezen alle papieren worden in orde gemaakt en dan kunnen we vandaag of morgen tekenen!!! Wij zijn zo blij het is zo een waanzinnig gaaf huis. Jullie begrijpen dat wij de dag heel goed zijn begonnen. Na het nieuws zijn we eerst even lekker gaan ontbijten en natuurlijk onze ouders even gebeld met het goede nieuws.

Na het ontbijt zijn we even naar โ€œonsโ€ nieuwe huis gereden en er weer even omheen gelopen. Wat is het gaaf!! Morgen mogen we weer even binnen kijken.

We hebben een lunch afspraak met Leontien in Roswell om even wat praktische dingen door te nemen en even gezellig te kletsen. We hebben heerlijk buiten op het terras gezeten en heerlijk gegeten. Het is hier net zomer een zonnetje en temperaturen van boven de 25gr.

Na de lunch zijn we nog een woonwinkel ingelopen.Hier hadden ze leuke dingen. Even onthouden voor straks al we gaan inrichten. Daarna zijn naar het appartement gegaan en hebben niet veel meer gedaan. De spanning is eraf en dat merken we goed. Voor vanavond hebben we gereserveerd bij Rootstock daar kan je zo lekker eten. We hebben dan ook weer een heerlijke avond gehad. Dan is de dag vol en gaan we lekker slapen. Morgen weer naar ons nieuwe huis en misschien nog wat woon shoppen.

Donderdag zijn we weer lekker op tijd wakker, maar we starten rustig op. Vandaag geen haast we hoeven niks. Inmiddels is het huurcontract binnen en moet er nog wel eea aan gepast worden maar verder is het in orde. Nog even wachten op de aangepaste versie en dan kunnen we officieel tekenen.

Na het ontbijt gaan we meubelwinkels af. We nemen onze spullen wel mee maar er zullen ook wat nieuwe dingen bij moeten komen. De stijl hier is heel anders dan bij ons dat is even wennen, maar uiteindelijk wel wat leuke dingen gezien. Er is hier ook een winkel dat is net de Action. Daar wordt ik dan wel weer blij van. S middags hebben we afgesproken bij het huis, zodat we nog even de ruimtes kunnen opmeten. Maurice diemeet alles op en ik maak een filmpje voor ons thuis front. Jullie moeten het doen met een foto kan helaas geen filmpje uploaden. Het huis voelt nog steeds aan als een thuis. Wij zien ons zelf hier al wonen.

Na het meten gaan we op pad om een bankrekening te openen. Die hebben we weer nodig om gas, water, licht aan te vragen. We hebben een aantal banken gehad maar nergens lukt het. We kunnen niet bewijzen dat ons adres ons woonadres wordt. Dit bewijs je hier dmv een rekening van je telefoon of gas, water, licht en die hebben we dus nog niet. Uiteindelijk geven we het op dit lukt dus niet. Na wat heen en weer gebel met Leontien komen we er achter dat we ook geen gas, water, licht kunnen aanvragen, omdat we nog geen social security number (BSN nummer) hebben. Die kunnen we pas aanvragen als we hier wonen en dat kan een paar weken duren voor dat je die dan hebt. Als je die hebt kan je leven hier pas echt beginnen. Zonder SSN kan je niks openen, aanvragen of wat dan ook.

S avonds zijn we bij Outback wezen eten en daarna lekker slapen.

Renata

Gefeluciteerd met jullie droomhuis!!!!

Perry

Super van harte gefeliciteerd!!!!

Leo en Thea

Gefeliciteerd, jullie hebben je droomhuis, we zijn blij voor jullie!

Lisette de Koning

Top plek!! Gefeliciteerd