Verhuizen naar USA

Laatste dagen

Laatste dagen

Vrijdag ben ik al om 6 uur wakker. Maurice slaapt dan nog. Half 7 belt Dylan “ben je al wakker” zegt ie “ja maar nu zeker”. Hij belt voor een kletspraatje klaar met werken en net thuis dus belt ie even gezellig. Na het belletje is Maurice ook wakker logisch hij werd van mij wakker. We doen op gemak aan vanmorgen. We hoeven helemaal niks vandaag dus zeker geen haast. Het aangepaste huurcontract is ook binnen die tekenen we allebei. Nu is het echt officieel dat we een huis hebben. We zijn nog steeds zo blij.

Nu tijd voor ontbijt we rijden naar Woodstock en ontbijten bij Christopher’s. Het is hier weer druk de tent zit gewoon weer vol.

Vandaag staat een bezoekje aan IKEA op de planning. Ik ben echt geen fan van een bezoek aan IKEA, maar misschien is de ervaring hier anders. Het is een halfuurtje naar Atlanta. Bij IKEA is het niet druk er staan bijna geen auto’s. Dat is in NL wel anders. De winkel is exact hetzelfde als in NL ingedeeld met als enige verschil dat het hier erg rustig is en je normaal kan kijken en lopen. Na een rondje door de winkel weten we wat er te koop is en gaan we weer. Als we hier wonen zullen we hier vast nog wel eens komen, maar voor nu was het wel weer genoeg. Na een bakkie bij Starbucks gaan we weer verder. We gaan bij wat kantoor winkels kijken voor een bureau enz voor Maurice zijn thuiswerkplek. Onderweg eten we nog wat en na de laatste kantoorwinkel gaan we terug naar het appartement. We zijn er klaar mee met alle winkels en rond rijden. Inmiddels is het weer ook omgeslagen. Het is gaan regenen en de temperatuur is ook flink gedaald eind van de ochtend nog 26gr en nu nog maar 12gr. S avonds eten we nog wat bij Applebees en dan is onze dag ook klaar. Morgen laatste dag en s avonds laat vliegen we weer terug naar huis.

Vandaag laatste dag in onze nieuwe woonomgeving. We hoeven pas om 11 uur uit het appartement dus op gemak gaan we inpakken. Eerst rustig opstarten met een bakkie. Uurtje of 10 hebben we alles ingepakt en kunnen we gaan. Eerst even ontbijten voor de laatste keer buiten de deur. Als we weer thuis zijn gaan we gewoon weer aan de bruine boterham. We rijden naar de Panera lekker croissantjes, chocolade croissantjes en een sloot koffie. Na het ontbijt gaan we naar een Petco opzoek. Dat is een dierenwinkel die het voer van onze Joe verkoopt we willen even kijken of dat in de winkel zelf ook te krijgen is of alleen online bestellen. Kunnen we gelijk even kijken naar een voerbak en een mand voor hem. Als we aankomen hebben we natuurlijk nog helemaal niks alles zit dan nog in de container. We hebben natuurlijk wel de reisbench bij ons maar een lekkere mand is ook wel erg fijn voor hem. De winkel die wij gevonden hebben heeft het voer niet in de winkel, maar dit blijkt bij navraag te komen omdat zij een kleine winkel zijn. We kunnen ook de app downloaden en online bestellen het wordt dan bij je thuis gebracht. De 10de bestelling is dan gratis. Dat is best leuk toch. Van elke winkel is er wel een app waar je weer gratis dingen krijgt of korting overal wordt er gevraagd of je de app hebt voor korting of zo iets. We lopen daarna nog even de Kroger in, dat is een supermarkt, mooie winkel met mooie groenten en vlees. Hier zullen we vast nog wel eens komen.

Rond de middag hebben een koffie afspraak met Leontien even gezellig een bakkie doen en even na praten over de afgelopen dagen. De rest van de middag hebben we nog wat winkels gekeken en eind van de dag zijn we richting vliegveld gegaan. Op het vliegveld hebben we nog even lekker gegeten we hebben nog tijd genoeg. Het is pas 7 uur en half 11 vliegen we pas. Rond kwart voor 10 gaan we boarden dat gaat best snel. Het vliegtuig zit snel vol en om half 11 taxiën we al naar de startbaan. De vlucht is prima, ook nog een paar uurtjes kunnen slapen. Zondagmiddag om half 1 zijn we weer op Nederlandse bodem. Colin en Dylan halen ons op. Die moeten nog wel even wachten op ons want wij moeten heel Schiphol over om bij de bagageband te komen en dan ben je al bijna 3 kwartier verder voor je er ben en dan moet je alsnog op je koffers wachten. Echt een top vliegveld dat Schiphol. Als we alles hebben kunnen we naar onze jongens en doen we nog even een bakkie voor we naar huis rijden.

Tijdens ons verblijf in Amerika is het visum opnieuw ingediend door de advocaat. Hopelijk wordt alles goedgekeurd anders is het allemaal voor niets geweest. Wij wachten het geduldig af en als er meer nieuws is horen jullie het weer.

Henry

Komt vast goed ???

Lisette de Koning

Alles lijkt ineens als een puzzel in elkaar te passen ⭐️