Verhuizen naar USA

Visum vervolg

Vervolg Visum

De Pasen is weer voorbij en ik heb 2de paasdag bij onze jongens doorgebracht. Ik had broodjes en beleg meegenomen zodat we gezellig met elkaar konden ontbijten. Om kwart voor 9  stapte ik met Joe in de auto en tuften we richting Westland. Rond 11 uur was ik bij de jongens gearriveerd. Hond blij dat hij ze weer zag en de jongens ook blij dat ze weer konden knuffelen met Joe. We hebben gezellig met elkaar ontbeten en weer even bij gekletst. ’s Middags naar mijn ouders en schoonouders geweest ook weer even bijkletsen. ’s Avonds bleef ik bij de jongens eten en slapen. Ik zag het niet zitten om ’s avonds nog even bijna 2 uur terug te rijden. De jongens hadden een heerlijke rollade gemaakt met aardappeltjes uit de oven en roerbak groente. Laat die maar schuiven met het eten ze kunnen echt lekker en gezond koken. Ze vinden het ook leuk om te doen. De Thuisbezorgd app wordt zelden gebruikt door ze.

Na een onrustig nachtje, op een matras op de grond, ben ik dinsdagochtend even een bakkie gaan doen op de tuin. Gezellig weer even bijkletsen met de “oud” collega’s. Rond de middag ben ik weer terug gaan rijden naar Spijk. Het reed lekker door en rond 3 uur was ik weer “thuis”.

Maurice zit nog in Amerika en zou woensdag terug naar huis vliegen. Dit is alleen niet helemaal gelukt. Hij zou met een binnenlandse vlucht naar Atlanta vliegen en vanaf daar naar Amsterdam. Echter is de binnenlandse vlucht niet helemaal gelukt. Ze hadden motor problemen dus iedereen moest weer uit het vliegtuig en kon kiezen voor met een ander toestel alsnog dezelfde avond naar Atlanta vliegen of de andere ochtend naar Atlanta vliegen. Maurice koos voor het eerste en vloog dus laat naar Atlanta en heeft daar een hotel genomen, zodat hij de andere dag eind van de middag naar Amsterdam kon vliegen. De vlucht van woensdagavond naar Amsterdam dat ging niet meer lukken dus heeft hij alles omgeboekt. Donderdag zou hij rond half 5 naar Amsterdam vliegen alleen kreeg hij als snel bericht dat de vlucht vertraagd was naar half 9 ’s avonds. Het lijkt wel of hij niet weg mag daar zeiden we tegen elkaar. Uiteindelijk is het gelukt en vloog hij om half 9 naar Amsterdam om zo vrijdag rond 11 uur weer te landen. Toen hij geland was hij appjes die hij niet kon plaatsen en na het lezen van zijn mail snapte hij het wel. Onze visum aanvraag is goedgekeurd!!!!!! Dat is pas goed thuis komen zeg. Wat een opluchting dat het nu akkoord is. Alleen het jammere is dat wij net de dag ervoor de afspraak bij het Consulaat in Amsterdam hebben verzet en de nieuwe afspraak is op 22 mei pas. Na overleg met de advocaat hebben wij dit besloten te doen, omdat deadline voor akkoord en de afspraak voor het interview te dicht bij elkaar lagen en dit niet haalbaar zou zijn. Nu is het eerder akkoord maar de afspraak verlaat. De advocaat berichtte ons later die dag dat de afspraak naar 3 mei is verplaatst. Dit is helemaal super dat het eerder kan. We kunnen de planning meer definitief gaan maken. Zoals we het nu zien gaan we eind mei echt vertrekken naar ons nieuwe thuisland. Het kan pas echt definitief worden na het interview op het Consulaat. Het zou zomaar kunnen dat de ambtenaar in kwestie geen akkoord geeft, maar hier gaan we niet vanuit. We gaan ervan uit dat wij gewoon op 3 mei ons paspoort inleveren en deze na ca 2 weken weer op mogen halen met een visum erin, zodat we eind mei kunnen vertrekken.

Zaterdag zijn we weer even naar het Westland gereden, want Joe zijn reis bench staat nog bij de jongens. Die is nogal groot dus kon niet eerder mee, maar nu moet ie echt mee. Joe moet nog even oefenen om hier in te slapen. Straks moet hij er zeker 12 uur in zitten dus oefenen is wel even fijn voor hem dan kan hij er goed aan wennen. Ik had nog lenzen in bestelling staan bij de opticien daar ook gelijk even langs gelopen of ze er al waren en dat waren ze, dus ik heb voorlopig genoeg lenzen op voorraad. We kwamen mijn zusje nog tegen dus even met elkaar een bakkie gedaan. Was weer even gezellig. Dan de hond weer op halen bij de jongens, die hadden we even daar gelaten, de bench mee en weer terug naar Spijk. Op de terug weg naar Spijk is Joe heerlijk in de bench gekropen en heeft de hele terug weg erin liggen slapen. Wij geloven niet dat hij er erg veel moeite mee heeft om erin te zitten. Zondag zijn we ’s avonds samen even in Tolkamer bij Kade 7 wezen eten om te vieren dat we eindelijk goedkeuring hebben op het visum. Komende week weer een normale werkweek voor Maurice die begint met een tripje naar de zaak voor overleg. Dat is het nadeel dat we nu zover weg zitten, maar nog even en dan zitten we nog verder en moet alles toch echt online.

Nu wordt het allemaal heel echt. We kunnen straks echt in ons mooie huis in Marietta gaan wonen. Dat is de eerste weken nog een beetje kaal, want alle spullen zitten dan nog in een container op zee. We gaan bij aankomst maar snel naar IKEA voor een bed en wat bestek, borden, bekers enz. Ook maar een leuk tuinsetje uitzoeken zodat we die tijdelijk in huis kunnen zetten om te zitten. Dat wordt even kamperen in ons eigen huis. ?

We houden jullie op de hoogte van het verdere verloop, voor nu zijn jullie weer bijgepraat.

Bodil

Wat een goed nieuws! Dat interview gaat natuurlijk helemaal goed komen ?? Toi Toi Toi

Henry

Zo dat is geweldig mooi nieuws !!

Corry

Super, dat is pas goed nieuws!!
De vlag kan uit!

Gina

Wat een geweldig nieuws! Heb echt geduimd voor jullie!!

Lisette de Koning

Eindelijk het bijna verlossende woord, op naar het gesprek op 3 mei

Marjon

Super voor jullie!

Rob Kok

gefeliciteerd, eindelijk rust in de tent. Nu kunnen jullie door.

Leo en Thea Persoon

Blij voor jullie! GEFELICITEERD

Ciska

Mooi verhaal, ik ben heel blij voor jullie
Gefeliciteerd!